Probleem met berekeningen percentages

Status
Niet open voor verdere reacties.

NuijtenTMJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

Mometeel ben ik bezig om een database op te zetten om het energieverbruik van ons bedrijf bij te houden. In het pand waar wij zitten zijn meerdere bedrijven gevestigd, er is echter een energierekening voor alle bedrijven in het pand.

Ons bedrijf verbruikt bv. 70% van de energie. Dit percentage is per jaar vastgesteld in een tabel.

In andere tabel wordt het percentage ingevoerd doormiddel van een keuzelijst. Als ik in de een veld toevoeg om het energieverbruik van ons bedrijf uit te rekenen op basis van het percentage, komt hier een uitkomst uit die niet klopt en zelfs niet is te herleiden.

Kan iemand mij helpen!

Je geeft niet bijster veel informatie; ik vermoed dat je voor het percentage een apart veld hebt gemaakt voor het percentage, en dat de veldinstelling het probleem veroorzaakt. Hoe heb je het veld ingesteld?

Beste OctaFish,

Het veld waarin het percentage is op genomen is een keuzelijs met als notatie percentage. Het veld waar de uitkomst moet komen is is ingesteld als gegevenstype berekend.

Doe dat laatste in ieder geval niet, want berekende velden zijn een idiote uitbreiding van Access waar je niks aan hebt; berekeningen maak je in queries, niet in tabellen. De keuzelijst heb je misschien wel opgemaakt als Percentage, maar het gaat niet om Opmaak, want dat zegt helemaal niks. Waar het om gaat is de <Veldlengte> die je hebt ingesteld.

Beste OctaFish,

Heb je misschien een voorbeeld hoe ik die Query moet opbouwen?

Bij voorbaat dank

Dat is heel simpel: Perc_Verbruik:[Percentage] * [Verbruikt]
Ik sla uiteraard een slag naar de veldnamen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan