Probleem met berichtregel in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo,
Ik gebruik Windows Live Mail onder Windows 7.
Nu stel ik een probleem vast met de berichtregels.
Als ik een bepaald e-mailadres invul in de regel Van, dan reageert WLM niet met de opdracht Verplaatsen naar een bepaalde map of Verwijderen.
Nochtans gebruik ik deze functie van berichtregels op identiek dezelfde manier bij een ander e-mailadres, en daar zijn er geen problemen. WLM doet daar wat ik vraag.
Waaraan kan dit liggen ?
Het probleem betreft hier het e-mailadres "info@jouwmoment.com".
Zij zenden mij al enige tijd wekelijks een e-mail die ik niet wens.
Geert1964

Zoek eens uit hoe je de berichtheader van een bericht van info@jouwmoment.com kunt inzien.
Zou mij niet verbazen dat het vanaf een ander e-mail adres wordt verstuurd, maar dat (alleen) het Reply-To veld dat info@jouwmoment.com is.

Tijs.

Hoi,
Ze gebruiken telkens een ander naam voor hun bericht.
Maar als je met de muis over al die namen gaat, verschijnt er altijd hetzelfde e-mailadres "info@jouwmoment.com".
Geert1964

Ik vermoed dat het Reply-To gedeelte steeds info@jouwmoment.com is. Dat is mogelijk wat je ziet als je er boven gaat hangen met de muis.
Kun je niet filteren op @jouwmoment.com ipv. info@jouwmoment.com?
[Je schrijft 0,0 over welke afzendende e-mailadressen dan wél gebruikt worden, dus ik kan geen gezamenlijke noemer opzoeken voor je.]

Tijs.

Hoi,
Ik heb al geprobeerd met de term "jouwmoment.com", en het werkt niet.
Wat mij zojuist opvalt is dat als ik wil antwoorden het altijd gericht is aan "Sexdating" met als achterliggend e-mailadres "info@jouwmoment.com".
Misschien ben je hier iets mee ?
Geert1964

Nee, hier kan ik niets mee. Pak een paar van die relevante mailheaders in als .zip bestand, maar verander eerst in die mailheaders je eigen e-mail adres in XXXX@XXXX.NL

Tijs.

Sorry, maar ik zou niet weten hoe ik "mailheaders" moet inpakken in een zipbestand, en dan moet uploaden.
Geert1964

Open het e-mailbericht waarvan je de header wil opvragen
Klik op "Bestand" in het menu
Klik op "Eigenschappen" in het uitrolmenu dat nu tevoorschijn komt
Klik op "Details"
Selecteer alles en kopieer het geselecteerde naar het klembord. Dan plakken in (bijv.) notepad.exe (=Kladblok).

Tijs.

Laatst bewerkt:
a. Plak een aantal van die headers in Notepad
b. Ga naar het begin van Notepad en vervang alle plekken waar jouw e-mail adres staat met XXXX@XXXX.NL
Evt. kun je in Notepad de toetscombinatie Ctrl-H gebruiken voor een zoek-en-vervang actie (aanbevolen!)
c. De overblijvende tekst opslaan vanuit Notepad en daarna het opgeslagen .txt bestand inpakken naar een .zip bestand
d. Het .zip bestand als bijlage bijvoegen in je volgende posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Het bestand Sexdate.7z wordt niet aanvaard om up te loaden.
Winzip is betalend, heb ik gezien op het internet.
Daarom dat ik 7zip heb gebruikt.
Geert1964

Je kunt ook met 7zip .zip bestanden maken. Rechtsklik op het .txt bestand -> 7-zip -> Add to Sexdate.zip
.7z wordt inderdaad niet geaccepteerd, dus je kunt (via 7-zip) een .zip bestand maken.

Tijs.

Verrassend, in alle velden is info@jouwmoment.com de afzender, dus niet wat ik dacht.
Laat eens (zie een schermafdruk of zo) zien hoe je berichtregel eruit ziet, nu.

Tijs.

Hierbij een printscreen van de berichtregel :

Image %j 02 13 %u 15 02.png

Zoals je wel zult zien, is er een extra "bevat" mee opgenomen in de voorwaarde door WLM.
Dit is een foutje van WLM, maar bij mijn andere berichtregel is dat geen probleem.
Geert1964

a. De berichtregels worden van boven naar beneden verwerkt, dus als je met een 'eerdere' berichtregel de @jouwmoment.com mail al wegverplaatst, dan komt de regel die je zojuist liet zien niet meer aan bod voor.
b. Je hebt een fout in de berichtregel: Er staat (lees even wat er fout gaat): jouwmoment.com bevat bevat
Oftewel: je hebt "jouwmoment.com bevat" als afzender in de regel ingevuld, ipv. "jouwmoment.com"
Overigens zou ik (als je dan toch bezig bent) de regel maakt:
Als de regel Van @jouwmoment.com bevat
Verwijderen

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,
a. Neen, mijn vorige berichtregel gaat over een ander e-mailadres.
b. Zie mijn vorige berichtje : dit is een fout in WLM ! Overigens niet erg, want hij reageert zoals het moet in andere gevallen, zoals bijv. in berichtregel#1.
Die extra "bevat" plaatst hij er dus zelf bij.
Geert1964

Ok, probeer het dus eens met @jouwmoment.com

Tijs.

Dat had ik al eens gedaan, maar ik heb het nogmaals gedaan.
Via "Nu toepassen" kun je dan zien of hij het doet... en nog steeds niet !
Ik begrijp volstrekt niet waarom, temeer omdat hij met een ander e-mailadres de functie van die berichtregel wel goed en juist uitvoert.
???
Geert1964

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan