Hi
Al vast bedankt voor de hulp
Het paswoord is test
Gisteren maakte ik een copie van het progamma en ging het fout.
Ik moest aanduiden dat de macros moeten worden uitgevoerd en het blokkeerde.
Weet wel dat het komt voor het werkblad te beveiligen. Want als ik dat niet doe werkt de code.
Is de onderste code juist om het werkblad te beveiligen zodat ik wel nog rasterlijnen maar niet het symbool van ACOD kan verwijderen
Onder thisworkbook staat volgende code voor het beveiligen van het de werkbladen.
Kunnen jullie mij zeggen of deze goed is om het tekenen van randen toe te laten
En vervolgens doet het programma nog enkele bewerkingen.
En dan gaat het naar call Call WeekLijnTrekken die staat in de Module MkalenderMaken
En en call weeklijntrekken roep de volgende sub functie aan Sub ZwartelijnLinksRechts(ByVal ElkeCel As Range) of kan ook de Sub RodelijnLinksRechts(ByVal ElkeCel As Range)
En het is in een van deze functies dat het soms fout gaat als ik de beveiliging niet doe werkt het 100%
Gaat fout bij het tekenen van de rasterlijnen Bij de eerste lijn in de if functieS
En heel vaak gaat het goed. Weet niet waarom het soms fout gaat.
Al vast bedankt voor de hulp
Het paswoord is test
Gisteren maakte ik een copie van het progamma en ging het fout.
Ik moest aanduiden dat de macros moeten worden uitgevoerd en het blokkeerde.
Weet wel dat het komt voor het werkblad te beveiligen. Want als ik dat niet doe werkt de code.
Is de onderste code juist om het werkblad te beveiligen zodat ik wel nog rasterlijnen maar niet het symbool van ACOD kan verwijderen
Onder thisworkbook staat volgende code voor het beveiligen van het de werkbladen.
Kunnen jullie mij zeggen of deze goed is om het tekenen van randen toe te laten
Code:
For Each WS In ThisWorkbook.Worksheets
WS.Protect Password:="test", UserInterfaceOnly:=True, DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
Next
En vervolgens doet het programma nog enkele bewerkingen.
En dan gaat het naar call Call WeekLijnTrekken die staat in de Module MkalenderMaken
En en call weeklijntrekken roep de volgende sub functie aan Sub ZwartelijnLinksRechts(ByVal ElkeCel As Range) of kan ook de Sub RodelijnLinksRechts(ByVal ElkeCel As Range)
En het is in een van deze functies dat het soms fout gaat als ik de beveiliging niet doe werkt het 100%
Gaat fout bij het tekenen van de rasterlijnen Bij de eerste lijn in de if functieS
En heel vaak gaat het goed. Weet niet waarom het soms fout gaat.
Code:
Sub ZwartelijnLinksRechts(ByVal ElkeCel As Range)
'Het onderste mag enkel worden uitegvoerd als i r verschillend is van leeg en 1
' of het rijnr verschillend is van 45
If ElkeCel <> "" And ElkeCel <> 1 Or ElkeCel.Row <> 45 Then
'De onderstelijn dun zwart kleuren
ElkeCel.Offset(, -7).Resize(1, 8).Borders(xlEdgeBottom).ColorIndex = xlAutomatic
ElkeCel.Offset(, -7).Resize(1, 8).Borders(xlEdgeBottom).Weight = xlThin
'De Linkse lijn dun naar onder zwart kleuren
ElkeCel.Offset(1, -7).Borders(xlEdgeLeft).ColorIndex = xlAutomatic
ElkeCel.Offset(1, -7).Borders(xlEdgeLeft).Weight = xlThin
'De rechtselijn dun naar boven zwart kleuren
ElkeCel.Borders(xlEdgeRight).ColorIndex = xlAutomatic
ElkeCel.Borders(xlEdgeRight).Weight = xlThin
End If
End Sub