Probleem met beveiligings niveau? (WPA) draadloze verbinding kan niet worden geconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjallingrous

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ok, dit is mijn probleem.

Ik heb twee computers waarvan 1 desktop en 1 laptop.
Op de desktop had ik Windows ME met een draadloze internetverbinding via een USB adapter
Op de laptop heb ik Windows XP met een draadloze internetverbinding via een (interne) draadloze netwerkkaart. (Allebei beveiligd met WEP)
Omdat ik op m'n desktop liever XP wilde heb ik via via een versie van XP kunnen krijgen. Gisteren XP succesvol geinstaleerd en ook weer internet verbinding mee gemaakt (Beveiligd met WPA).
Toen ik vanmorgen op m'n laptop wilde kreeg ik de melding dat ik geen of beperkte verbindingsmogelijkheden had. ik dus een aantal keren herstellen zonder resultaat.
Ik had zelf het idee dat het had te maken met het beveiligingsniveau dus ik heb geprobeerd om het niveau weer op WEP te zetten zonder resultaat omdat de desktop zei dat de verbinding al geconfigureerd was.
Na van alles geprobeerd te hebben kreeg ik op een gegeven moment de melding bij mijn laptop dat mijn netwerkkaart helemaal geen verbinding meer had en dat de draadloze verbinding niet kon worden geconfigureerd (staat bij draadloze netwerken, de netwerk lijst kan hierdoor niet vernieuwd worden en mijn netwerk staat er dus ook niet meer bij)
Ik heb tenslotte de usb adapter op mijn laptop geinstaleerd en de beveiliging weer op WEP gezet zonder resultaat.
Ik kan wel op internet via de USB adapter maar niet meer via mijn draadloze netwerk kaart. Die geeft dus de melding dat de draadloze verbinding niet kan worden geconfigureerd.

Ik maak gebruik van een SpeedTouch modem met een Speedtouch 120g USB adaper en een IEEE 802.11b Wireless MiniPCI Card. En ik hem een ADSL Direct KPN verbinding

Wie o Wie weet wat er mis kan zijn en kan mij helpen?
Ik heb alles wat in mijn kunnen ligt al geprobeerd en al mijn kennis heeft niks geholpen.
Iedereen alvast heel erg bedankt voor het meedenken en zijn hulp!

Laatst bewerkt:
Op de laptop heb ik Windows XP met een draadloze internetverbinding via een (interne) draadloze netwerkkaart. (Allebei beveiligd met WEP)
Omdat ik op m'n desktop liever XP wilde heb ik via via een versie van XP kunnen krijgen. Gisteren XP succesvol geinstaleerd en ook weer internet verbinding mee gemaakt (Beveiligd met WPA).

Het lijkt me nu toch toe dat je op de laptop toch wel degelijk je draadloze verbinding ook met WPA moet configureren, als het op de desktop pc met WPA momenteel wel lukt om succesvol een verbinding te maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
M'n desktop is momenteel (denk ik) niet meer ingesteld op WPA.
Uit pure wanhoop heb ik de XP er opnieuw geprobeerd op te zetten zonder succes de cd (of cdrom, die is ook niet 100% meer) werkte nu niet goed en er kwamen foutmeldingen ik hen de instalatie afgebroken maar elke keer als ik de desktop nu opstart wil hij weer verder waar ik was gebleven met de instalatie.
Ik heb echter op m'n laptop alles weer opnieuw geinstaleerd op WEP

[...]Ik heb echter op m'n laptop alles weer opnieuw geinstaleerd op WEP

Én??? Werkt dit? Indien ja, dan graag deze discussiedraad sluiten, en een nieuwe openen voor andere problemen (bijv. die op je desktop computer, en dan in het juiste forum voor dat soort problemen).

Tijs.

Nee, Op moment heb ik nog geen verbinding kunnen maken via m'n interne netwerkkaart. alleen nog maar via de usb adapter.

Ok, deze kan dicht ik heb echter nog wel een ander probleem maar daar post ik wel een nieuw topic over.
Iedereen bedankt voor zijn medewerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan