Probleem met Bibliotheken in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Betreft "Windows Verkenner" in "Windows 7".

Ik krijg geen zoekresultaten meer als ik in een bibliotheek naar een bestand wil zoeken.
Ik kan wel door de bibliotheken bladeren en bestanden openen.

Het volgende heb ik al ontdekt:
Als ik in het navigatievenster op een willekeurige bibliotheek klik en vervolgens op "bevat xx locaties", zie ik een vreemde melding.
De Mappen die zijn geplaatst in de bibliotheken geven allemaal de vermelding(en) "Map Reageert niet." en/of "Map Standaardlocatie Reageert niet".

Het helpt niet op de mappen uit de bibliotheek te verwijderen en vervolgens de bibliotheek opnieuw samen te stellen.
De situatie terug plaatsen naar een eerder herstelpunt, lost ook niets op.

Probleem bibliotheken.jpg

Hoi,
je hebt de standaardlocaties niet verplaatst (op een onjuiste wijze) naar een andere partitie e/o schijf?
Controleer of je wel in de bronmap kunt komen, de locatie die op je afbeelding staat.

Nee, er zijn geen mappen verplaatst.
Stel dat dat wel het geval zou zijn geweest, had het probleem opgelost moeten zijn nadat ik alle mappen uit de bibliotheken had verwijdert en de bibliotheken opnieuw samengesteld.

Het vreemde is dan ook dat de mappen en bestanden in de bibliotheken wel zichtbaar zijn, ik kan gewoon door de bibliotheken bladeren en bestanden openen en opslaan. Als of er niets aan de hand is.
Het probleem wordt pas merkbaar als ik in een bibliotheek naar een bestand wil gaan zoeken. Dan krijg ik geen zoekresultaten te zien.
De zoekresultaten krijg ik wel als ik in iedere map afzonderlijk ga zoeken maar dat is veel omslachtiger dan zoeken in de bibliotheek.

Ik ontdekte het probleem nadat ik met Tune-up, de computer had opgeruimd. Maar ik weet niet of dat daar verband mee kan houden. De situatie herstellen naar een eerder herstelpunt heeft immers niet geholpen en ook het opnieuw samenstellen van de bibliotheken hielp niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan