Probleem met bijschrift voor pop-up rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurbok

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Hoi luitjes,

Normaal werkt de onderstaande VBA-code prima voor het vertonen van bijschrift bovenaan een rapport:

Code:
Private Sub Report_Activate()
    Me.Caption = "AML " & Me.fsub_DN_Material.Form.cbo_MRD_DN_Or_FU.Value & " (MRD Number " & Me.txt_Patient_VUmc_MRD_Number.Value & ")"
End Sub

Maar ik heb deze rapport omgezet tot een pop-up rapport en de bovengeschreven VBA-code werkt ineens niet meer. :eek: Weten jullie misschien wat ik verkeerd doe? :)

Niet als PopUp gebruiken :)

Zou die bijschrift wel kunnen werken bij pop-up formulier? :P

Me refereert altijd naar het actieve object. Bij een geopend formulier waarvandaan je een actie uitvoert (rapport openen) is het formulier vermoedelijk nog actief.
Een rapport als Popup heeft echter altijd de focus. Me verwijst nu dus niet meer naar het formulier, maar naar het rapport. Erg link dus om met ME te werken in dit geval. Beter kun je hard naar het formulier koppelen.
Code:
Private Sub Report_Activate()
    Me.Caption = "AML " & Forms!fsub_DN_Material.Form!cbo_MRD_DN_Or_FU.Value & " (MRD Number " & Me.txt_Patient_VUmc_MRD_Number.Value & ")"
End Sub
Geen idee overigens of Me.txt_Patient_VUmc_MRD_Number op het rapport staat of op het formulier; omdat je hier geen verwijzing naar het formulier gebruikt, vermoed ik het rapport en dat mag dus nu wel.

In een pop-up rapport, maar ook pop-up formulier, wordt de gebeurtenis 'on activate' niet uitgevoerd.
Gebruik dus een andere gebeurtenis in het rapport. Meestal is de 'on format' gebeurtenis van de desbetreffende sectie, het beste.
In dit geval echter, om de caption van het rapport in te stellen, kun je de 'on open' gebeurtenis gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan