probleem met branden/afspelen van films

Status
Niet open voor verdere reacties.

styntje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
sindskort) heb ik bij het afspelen van een gebrande film dat hij soms stotert:

ik had een film gebrand, ging hem kijken waarna hij op een gegevenmomen stoterde.
ik dacht dat het gedownloade bestand corrupt was dus gooide hem weg.
nieuwe film er in, na een uur het zelfde.

nou zijn dit mijn berideneringen:

ik had een spinsel van dvd platinum 8x gekocht. deze deden het prima. nu waren ze op en moest ik een nieuwe kopen. deze waren 16x. de films die het niet doen staan allemaal op die 16x. mis zijn de schijfjes dus niet goed.

het kan ook zijn dat mijn brander kapot is, en dat het toeval is dat de films op de nieuwe schijfjes staan.

het kan dat de dvd speler kapot is, ik heb het op een andere getest en die deed het zelfde.
dit is het dus niet.

wat denken jullie dat er mis is?

Waar speel je ze op af???
Op een standalone dvd speler of in je brander op je pc????

Het kan zijn dat je een te hoge brandsnelheid gebruikt.Brand zo langzaam mogelijk, des te minder kans op fouten heb je dan.

Of het kan zijn dat (eventueel) je standalone dvdspeler de mediacode van de dvdtjes niet helemaal lekker ondersteund. Of juist je brander....

Het is heel simpel
Jouw brander ondersteunt geen 16x speed
Doe een firmware upgrade

Het is heel simpel
Jouw brander ondersteunt geen 16x speed
Doe een firmware upgrade

maar je brander brand tog op zijn eigen snelheid. de schijfjes kunnen 16x maar als mijn brander maar 8 haald gaat hij op acht

Heb je helemaal gelijk in!

Het gaat in mijn ogen eerder om de mediacode van de dvdtjes ....of je brander ( of standalone dvd speler) die wel of niet ondersteund.

Als je brander deze niet ondersteund dan kun je een firmware upgrade proberen.

Maar zoals ik vroeg, waar speel je ze op af?
Op je pc of op een standalone?

Laatst bewerkt:
Waar speel je ze op af???
Op een standalone dvd speler of in je brander op je pc????

Het kan zijn dat je een te hoge brandsnelheid gebruikt.Brand zo langzaam mogelijk, des te minder kans op fouten heb je dan.

Of het kan zijn dat (eventueel) je standalone dvdspeler de mediacode van de dvdtjes niet helemaal lekker ondersteund. Of juist je brander....

stand aloon dvd speler. het probleem is dus dat hij op een gegevenmomen, verschilde per film gaat haperen.

Welk merk en type standalone???
Welk merk dvdtjes? Of weet je zelfs de media code toevallig?( van de dvdtjes)

Nee neen

Een brander calibreerd zichzelf iedere keer als je een schijfje inlegd
Inwendige chip zitten codes opgeslagen voor een aantal merken dvd's en cd's

Dat heet firmware

Nee neen

Een brander calibreerd zichzelf iedere keer als je een schijfje inlegd
Inwendige chip zitten codes opgeslagen voor een aantal merken dvd's en cd's

Dat heet firmware

merk dvd: platinum
mer dvdplayer: philips

ik heb even gegoogled en je vind er toch heel wat over. Misschien heb je hier nog iets aan. (staan toch wel wat tips in) En deze nog.
En deze op dit forum.
Het komt er volgens mij op neer dat je dvd's niet goed zijn of je brandsnelheid is te hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan