probleem met branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anto001

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
goede dag allen,

ben nieuw op het forum hier om wat te leren en hoop dat juliie mij een beetje kunnen helpen:)

heb al div topics gelezen kom niet echt gelijkwaardig probleem tegen of een gewenste oplossing die werkt vvo r mij tot nu toe

ik zit op het moment met het volgende probleem ik al geruime tijd mijn brander niet meer gebruikt en ja nu met de feest dagen leuke fototjes geschoten en d8 zal ze ff op cd zetten maar daar begint dus de ellende problemen met branden

al verschillende dingetjes geprobeert

- div. soorten/merken schijfjes (zelfs op dvd nivo)
- via nero en het standaard progamma op de pc
- gekeken bijj deze computer dan bij de brander eigenschappen apparaat werkt correct zegt ie
- verschillene soortnen snelheden van langzaam tot snel
- ook via nero verschillende opties van standaard image data tot dia/video voorstelling
- van bestaande cd naar een lege werkt ook niet meer

heb zelf het idee dat de brander opnieuw geinstaleert moet worden ofzo iets?????

het is trouwens een sony DVD RW DW-U10A had ook al geken voor udate of iets dergelijks van de brander maar kom er niet echt wijs uit ben een behorlijke compter leek wat dat betreft

had wel ergens gelezen datmensen die iets voor motorola phones geinstaleerd hadden problemen kregen met branden heb ook van motorola op pc gehad en inmiddels verwijdert maar had de brander sindsdien niet meer gebruikt tot nu

wie kan mij helpen het weer aan de gang te krijgen of tips om bepaalde functies te testen op corecte werkwijze

Vooraan beginnen dan maar:

apparaatbeheer, ziet dat er normaal uit (zonder kruis of uitroepteken bij de DVD brander)?

Windows XP : deze computer, Configuratieschern, Printers en andere hardware, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.

Aan de andere kant is het óók leerzaam om binnen de Helpfunctie van Windows (onder de Startknop) in te typen: Apparaatbeheer.

Windows XP : deze computer, Configuratieschern, Printers en andere hardware, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.

Aan de andere kant is het óók leerzaam om binnen de Helpfunctie van Windows (onder de Startknop) in te typen: Apparaatbeheer.
geen bijzonderheden te zien hij zegt apparaat wert correct

Ok, dan gaan we testen of je het branden niet verleerd bent.
Voer elke handeling letterlijk uit en vertel svp wat het gevolg is van de laatste handeling.

- doe géén CD of DVD in de brander.
- Start Nero.exe
- In het pop-up scherm na de opstart selecteer je links DVD rom ISO (kan zijn dat je links bovenin CD ziet staan, druk dan op het pijltje en selecteer DVD)
- kies onderin datzelfde popupscherm voor "Nieuw"
- het grote Nero venster (deel venster) opent nu
- selecteer uit het verkennermenu rechts een willekeurig bestand en
- sleep dit met de rechtermuisknop naar links, in de kolom waar o.a. boven staat:
- naam - grootte (dat is als het goed is de 2e kolom van links)
- mogelijk opent nu een nieuw popupje, zo ja, klik dan op OK
- klik tot slot bovein in het scherm op de lucifer met cd polaatje (branden)
- WAT gebeurt er nu / vraagt Nero ?

Belangrijk ! Ik schreef Nero.exe en niet Nero Vision (express)

Laatst bewerkt:
Ok, dan gaan we testen of je het branden niet verleerd bent.
Voer elke handeling letterlijk uit en vertel svp wat het gevolg is van de laatste handeling.

- doe géén CD of DVD in de brander.
- Start Nero.exe
- In het pop-up scherm na de opstart selecteer je links DVD rom ISO (kan zijn dat je links bovenin CD ziet staan, druk dan op het pijltje en selecteer DVD)
- kies onderin datzelfde popupscherm voor "Nieuw"
- het grote Nero venster (deel venster) opent nu
- selecteer uit het verkennermenu rechts een willekeurig bestand en
- sleep dit met de rechtermuisknop naar links, in de kolom waar o.a. boven staat:
- naam - grootte (dat is als het goed is de 2e kolom van links)
- mogelijk opent nu een nieuw popupje, zo ja, klik dan op OK
- klik tot slot bovein in het scherm op de lucifer met cd polaatje (branden)
- WAT gebeurt er nu / vraagt Nero ?

Belangrijk ! Ik schreef Nero.exe en niet Nero Vision (express)
als ik vervolgens het bestand naar de 2de kolom heb gesleept en druk op licifer /branden gat ie over naar het volgende veld waar ik mijn snelheid kan instellen en aantal kopien enzo verder geeft ie geen , als ik na dat veld nog verder ga gooit ie het laadje open en vraagt om cd/dvd

Laatst bewerkt:
Ok, da's precies wat ik hoopte te horen.
Als je er nu een DVD in doet en je doet de lade dicht (en wacht een seconde of 10), wat dan?

Ok, da's precies wat ik hoopte te horen.
Als je er nu een DVD in doet en je doet de lade dicht, wat dan?
het is voor foto,s he of maak niks uit om te testen nu want ik heb ook wat foto,s gekozen net?

maakt niet uit nee
nu heeft ie bij dat zelfde laatste veld de schrijfsnelheid ingestelt op 2.4x enzo en staat klaar om te branden nog ff iets later opent er nog een nieuw veld van nero waar ik dan normaal ook weer foto,s of andere gegevens in zou kunnen voeren ziet eruit als je normaal gesproken kiest om data te branden

wat dat van die 2.4 x of dat nieuwe veld?

en zo ja welke en kan ik dan beginnen met branden(proberen)

Maakt niet uit, gewoon ja / ok of whatever drukken (de laatste door jou genoemde schermen kom ik al niet meer tegen bij mij, maar dat zou een kwestie van configuratie kunnen zijn)

niet te geloven nu brand ie in 1 x gewoon wat ie moet doen heb ik dan iets verkeerds gedaan of moet je foto,s altijd op dvd branden? had gister ook dvd geprobeert en toen kreeg ik het ook niet voor elkaar
en gewoon audio als dato op normale cd ook niet ga ik dat nog eens proberen

YES, dat was waarop ik hoopte.

Ik denk dat je idd. mogelijk voorheen hier of daar foute keuzes maakte.

In vogelvlucht:

als je een mp3 hebt en die wil je als MP3 op CD branden, dan kies je binnen Nero voor DATA CD.
Wil je diezelfde MP3 op CD branden, maar ook kunnen afspelen in elke willekeurige speler, dan kies je voor AUDIO CD. Dan converteert Nero de Mp3's zodanig dat ze qua grootte ongeveer 1000% groeien, maar dan zijn de cd's wel overal in afspeelbaar.

Wil je foto's, documenten of welk ander willekeurig bestand op CD / DVD zetten, kies dan ALTIJD voor DATA CD / DVD of ISO CD / DVD.

M.a.w. foto's kun je op CD of DVD branden, mits je maar kiest voor DATA CD / DVD of ISO CD / DVD

Laatst bewerkt:
in iedergeval hartstikke bedankt voor je snelle reacties en hulp ik snap nog steeds niet wat ik de afgelopen dagen anders heb gedaan als voorheen toen het wel werkt dus ik ga nog ff verder puzellen maar weet nu dat het niet meer aan de instellingen of brander zelf ligt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan