Probleem met brander en Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willie M.

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hallo,

ik heb een probleem met mijn brander. Ik heb een Philips brander en gebruik Nero 5.5. Tot voor kort werkte het perfect.

Het probleem: Nero stopt na vijf procent (unable to write with 12 speed). Als ik brand kies kan ik maximaal 12x selecteren, terwijl mijn writer tot 20x kan.

Als ik geen schijfje in de pc heb zitten kan ik gewoon 20x kiezen, dan vraagt Nero om een schijfje en dan begint hij met de melding 'unable to write with 20x, going to 12x' en dan stopt het weer.

Muziek deed-ie vreemd genoeg wel, maar dat kan een toevalstreffer zijn.

Alvast bedankt

welkom op helpmij!!

Heb je al geprobeerd om nero te uninstallen (via configuratiescherm, software) en daarna Nero opnieuw te installeren? Vaak werkt dan alles weer naar behoren.

Zal ik eens proberen, ik heb wel de brander opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet.

Ik begreep dat het ook te maken kan hebben met een conflict met de Windows XP brandfunctie of, eh, dat het een Philips is (want die zijn niet goed?!?).

Dat durf ik niet te zeggen. Ik ga er vanuit dat het goed kan komen omdat het tot voor kort perfect gewerkt heeft (zoals je zelf vermeldt)

Wat wel vaak problemen oplevert is Nero en Easy cd Creator samen op je pc te hebben.

Als je een legale Nero hebt kun je hem misschien upgraden naar versie 6?

Je kunt ook even een ander merk schijfje proberen met een hogere snelheid.

Ben je overgestapt op een ander merk schijfjes ??

of is het merk wel hetzelfde maar je heb deze pas nieuw aangekocht.

Ik heb hier een spindel met 50 cd , die niet werken in een bepaald merk brander , terwijl dit merk cd-schijfjes het altijd goed heeft gedaan [ waarschijnlijk een fabrieks foutje]

missschien geld dit ook voor jou.

groetjes speedtouch

Oke, ik ga eerst nieuwe schijfjes kopen en Nero opnieuw installeren. Hopelijk werkt alles dan weer (en anders ben ik hier weer vlot terug ;) ).

Bedankt voor alle hulp :thumb:

Als je geinterseerd bent in Nero 6.011 dan mag je mij een mailtje sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan