Probleem met Brother Print/Scan programmatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een Brother MFC-1810 (printer,scanner,fax) en gebruik bijgeleverde print en scan programmatuur van Brother
Plus een Print-Scanner van Conrad (USB 2.0 Print-Scanner)
De Conrad USB 2.0 Print-Scanner werkt perfect als het om Printen gaat, maar met Scannen laat hij het af weten of de programmatuur van Brother kanhet niet aan.
Binnen het Scanprogramma zijn 3 onderdelen n.l.
1) Remote Setup Instellingen de gehele MFC te regelen
2) Adresboek Fax-Adresboek
3) Scaninstellingen apparaat Alle scaninstellingen kunnen instellen

Zodra de Print-Scanner gebruikt wordt zijn de eerste twee onderdelen NIET te benaderen.

Dan krijg je een Foutmelding met aanwijzingen:
=====================================================================
- Als het apparaat op OFF staat, het apparaat op ON zetten
- Het apparaat en de computer correct verbinden met I/F kabel
- Als het apparaat bezig is met het verzenden of ontvangen van een fax
wachten totdat de taak voltooid is.
- Als het LCD van het apparaat menu aangeeft, de STOP-toets indrukken
om het menu te verlaten.
- Als het apparaat een fout aangeeft, de fout oplossen.
- Als de software PC-FAX Ontvangenactief is, de software afsluiten

(RS001-0952009300000102)
=====================================================================
De verbindingen en de poort toewijzingen zijn zowel vooraf gebruik van de eerste twee opties als
dat de USB-printerkabel rechtstreeks in de computer gestoken is, ziet er prefect uit, (zie hieronder)

Funktie InstallatieStatus VerbindingsStatus Poort
======================================================================
Printer (driver) Geinstalleerd Verbonden USB001
Scanner (driver) Geinstalleerd Verbonden \\.\Usbscan3
PC-FAX Zenden (driver) Geinstalleerd Verbonden USB001
PC-FAX Ontvangen (software) Geinstalleerd Verbonden COM3
Remote Setup (software) Geinstalleerd Verbonden COM3

In principe werkt de Conrad Print-Server dus perfect, als je je beperkt tot printen.
Scannen lukt dus ook, als je maar niet voordat je scant naar optie 1 of 2 gaat.

Maar zou er wat aan te doen zijn, dat het allemaal perfect werkt ???

MVG
Jan Filarski :confused:

:( Dit is nu een zeer chaotische situatie helaas ( ook een beetje chaotisch opgeschreven ) maar goed, in deze geval ik zal als eerst proberen Printer helemaal AF-koppelen van pc zodat op geen enkel manier meer mee verbonden is en vervolgens,
met Max Uninstaller of met Revo Unistaller pro. onder de Force manier alles uit PC wat met printer te maken heeft verwijderen ( dus register nakijken ook strakjes ) ..

Vervolgens weer alles opnieuw proberen installeren met laatste betreffende AiO driver voor ...

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je twee appararen hebt om mee te scannen, maar alleen de Brother is te gebruiken voor scannen met de Brother software.
Optie 1 en 2 zijn typisch voor (communicatie en opdrachten van) Brother apparatuur, dus lijkt het mij normaal dat je daarmee de Conrad scanner niet mee kunt bedienen.

Je zou naar Paperport kunnen kijken (betaalde software) om daarmee mogelijk beide scanners mee te bedienen. Kijk of beide scanners door die software ondersteund zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo RoyoNix

Ja, ik ben ook een beetje in paniek, m'n excuses voor het onsamenhangende verhaal.
Het probleem, is nogmaals het volgende, de MFL Printer kan ik op twee manieren aan de printer verbinden.
1) Direct de USB kabel in de computer : Dan geeft Printen en Scannen geen probleem
2) Een Print-Server tussen de computer en de Printer zetten : Printen geeft dan geen probleem, scannen is Offline
In beide gevallen is de Installatie Diagnose (het overzicht van de verbindingen weergeeft uit de "warrige" email exact hetzelfde.
Dus verwacht je ook dat je dezelfde goede resultaten krijgt.
Maar helaas, zodra de Print-Server tussen de computer en de Printer geschakeld is, geeft de Scanner aan dat deze Offline is.
Wat ik aan dat "Offline gebeuren" kan doen weet ik niet. (Ja, de USB-kabel weer in de computer steken, maar dan is de Printer niet toegankelijk voor andere computers.
Trouwens ik heb alles zoals ze aanraadde nog zelfs twee keer opnieuw schoon geinstalleerd -----> geen verbetering !!
MGV
Jan Filarski :mad:

Binnengekomen per e-mail:

Hallo dnties
M'n excuses ik heb het blijkbaar een beetje chaotisch geformuleerd. Nee, ik heb slechts één apparaat.
Als ik een fax wil verzenden, moet ik eerst verbinding maken, d.w.z. tussen mijn Print-Server en mijn MFC-1810 Printer.
Dan popt er een extra icoon op in het panel "apparaat en printers" voor een EXTRA verbinding . En met dät extra Icoon kan ik faxen.
D.w.z. Dat het probleem zich gedeeltelijk heeft opgelost, als ik maar niet in de "fabrieksprogrammatuur"van Brother kom, want dan geeft hij "Offline" aan.
MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan