Probleem met CD database

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeie99

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hey mensen,

Ben bezig met een database te maken waar ik al mn muziek cd's en films in kan zetten ( school opdracht ) maar zit met een probleem.

Hier is een screenshot ervan

http://members.home.nl/nijmeijer.e/vraag.jpg

Als het goed is heb ik een print screen erbij gezet om het een beetje duidelijker te maken. Wat dus de bedoeling is, wanneer je op een cd klikt ( bijv amber pacific ) dan moet de restrerende informatie ( zoals jaar,genre,tracklist etc ) in de daarvoor bestemde vakken komen. Maar dat lukt mij dus niet.

Zou iemand weten hoe ik dit op kan lossen ?

Alvast bedankt,

Gr Jeff

Hoe heb je het formulier opgebouwd? Met een hoofdformulier en een subformulier? Of met een listbox?

Bij een hoofdformulier en een subformulier moet e.e.a. eigenlijk vanzelf gaan als je de id's op de juiste manier aan elkaar hebt gekoppeld.

Als je listboxjes hebt gebruikt zul je e.e.a. in VBA moeten realiseren. Dan moet het onChang event van de keuzelijst een event aanroepen dat de overige listboxen bij werkt. dat kan eenvoudig met me.listboxnaam.requery, tenminste als de query achter de listbox gebruik maakt van de listbox van de CD's.

Grtz,

wow :8-0: ik ben niet zon access goeroe dus ik snap hier ff niks van :o . Ik heb 1 formulier waarmee ik cd's toevoeg dit gaat allemaal goed. Er is een 2e formulier waar ik dvd's mee toevoeg ... dit gaat ook goed. En als laatst heb ik een formulier waarin ik zeg maar door alle cd's heen kan bladeren en zoeken op de manier zoals het een beetje uitgebeeld word op het plaatje. De informatie moet uit 1 tabel gehaald worden.

Van dat koppelen snap ik niks. Ik heb ff zitten kijken naar die relaties maar ik krijg dat niet werkend :S ( heb van alles naar elkaar gesleept ... mooie zwarte lijntjes gemaakt etc ) Ik heb ook dit me.listboxnaam.requery gekopieerd en geplakt ( uiteraard listboxnaam veranderd zo lomp ben ik nog net niet :8-0: ) in het selectievak waar de cd's geselecteerd moeten worden.

Kan iemand het mischien wat gedetailleerder uitleggen ?

Iniedergeval bedankt voor je tijd.

mzzl

Als je alles in 1 tabel hebt staan wordt het een heeeel grote uitdaging. Binnen de kortste keren ga je tegen problemen aanlopen. Een CD bestaat uit meerdere tracks, dus dat sla je in 2 tabellen op. In 1 tabel staan de CD's met een uniek ID. In de tweede tabel staan de tracks, elk met een eigen uniek ID en weer de ID naar de CD waar ze bij horen.

Als je dat voor elkaar hebt kun je de oorspronkelijke vraag redelijk eenvoudig oplossen.

Grtz,

wow :8-0: :8-0:

Bedankt voor je voorbeeld paul. Ik zal ff kijken of ik er nu uit kan komen.

Beheer25: Ik zal jouw manier ook even verder gaan bekijken die lijkt me een stuk makkelijker. Bedankt voor je post

Gr

Ik heb zon relatie gemaakt maar het werkt niet echt(snap niet zo veel van die relaties). Zou iemand kunnen kijken wat ik nou verkeerd doe ?

Alvast bedankt voor je tijd.

Gr,
Jeff

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan