Probleem met CD en DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Zowel de CD als DVD kan ik niet meer gebruiken. In systeem staat een geel uitroepteken en beiden verwijderen en opnieuw installeren lost niets op.
Bij eigenschappen staat: "Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt (code 39)". Via CD alles opnieuw installeren kan niet want hij werkt natuurlijk niet meer.
Het zijn: IDE DVD -ROM 16x en PIONEER DVD RW DVR-107d.
Wie kan mij helpen?

uit de hardwarelijst verwijderen. de pc rebooten dan moet deze het weer doen.
Windows moet dan vers de nieuwe drivers instaleren die nodig zijn.

Dankjewel voor je snelle reactie. Jouw tip heb ik ook al 3 keer geprobeerd.

kijk dan eens in je map inf of daar een cdromdriver staat, anders deze vanaf een stickkie ofzo hierin kopieren vanaf een andere pc.

Of start de pc eens opnieuw op als je de kabels van de spelers hebt losgetrokken.

En dan opnieuw installeerd.

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Vaak helpt het (met dank aan Lucky Fred),

Eric.

Dankjewel!!!!! het heeft geholpen. Ik heb de LowerClass verwijderd en de UpperClass stond er nier in. Misschien was dit de oorzaak. Ik heb nu wel meer drive letters. H= nu de DVD en I= nu de CD. Kan ik die andere verwijderen?

By the way........ ik krijg nu wel de melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden: Intel(r) 82801EB USB2 Enhanced Host Controller 24 DD. Moet ik daar wat mee?

Ga weer naar Apparaatbeheer,daar zal weer een Geel vraagteken staan,cd van MB er in en drivers laten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan