Probleem met Cd-R

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
803
Hoi,

Ik heb het volgende probleem.
Gisteren heb ik nieuwe CD-R schijfjes aangeschaft van het merk Maxell (CD-R 80 XL-S). En nu wil ik gaan branden en wat blijkt.....doet het niet.
Het laadje gaat open en een melding "...voer een lege CD-R/RW in...." verschijnt.
De cd's zijn leeg (net folie verwijderd). Ik heb uit het doosje van 10, 2 cd's geprobeerd.

De brander functioneert wel, want ik had nog een andere cd (Maxell CD-R 80 SQ) liggen en fikken maar.

Wie herkent dit probleem?
 
Ik heb het zelfde gehad bij mij kon de brander de nieuwe cd r niet aan om dat deze high speed waren
 
wat rama zegt zou best wel eens kunnen kloppen. Probeer eens de nieuwste drivers.firmware voor je brander?
 
Geplaatst door Robbert1978
wat rama zegt zou best wel eens kunnen kloppen. Probeer eens de nieuwste drivers.firmware voor je brander?

Ik heb de laatste firmware al erop zitten.
Nero gaf eerder wat problemen bij een update en na het updaten was dit weer geklaart.

Maar ik vindt het wel vreemd dat het alleen bij dit type cd is, of zit ik er naast? De cd's zijn welliswaar max. 48 x, maar daar werkte ik al eerder mee. Alleen niet van Maxell.
Uiteindelijk brand ik toch gewoon op 4x.
 
Ik heb de cd's kunnen ruilen :)

Voor de zekerheid heb ik andere cd's gepakt. Dit keer Imation CD-R 48x (700 MB/80 min). Nou zou je kunnen denken probleem opgelost, maar dan heb je het mis.

Ook deze cd's herkent ie niet. Andere cd's (eveneens max. 48 speed) doen het wel.

Ik snap er geen ...... meer van.
Zijn het nu slechte cd's of is er iets mis met de brander.....?????
 
Niet alle CD-R's kunnen met een bepaalde brander gebruikt worden..
Weet bijv, dat de 'Lite-on' brander wel een hoop merken CD-R's aankan.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door doy
Niet alle CD-R's kunnen met een bepaalde brander gebruikt worden..
Weet bijv, dat de 'Lite-on' brander wel een hoop merken CD-R's aankan.

Ik heb een Lite-on 12101B en de final firmware.
 
O... Dan sla ik de plank mis.
Heb nl dezelfde brander, alleen in een oude PC (Pentium 1 met 64MB Ram)
 
Als je clone-cd hebt kan je proberen een laser afstelling te laten uitvoeren.

zie bijlage:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 34
Even uit nieuwsgierigheid.... wat voor kleur dye hebben die cd's? (de achterkant bedoel ik dus... groen, blauw, zilver, goud..)

Het wil nogal eens voorkomen dat sommige typen branders om onduidelijke reden een voorkeur hebben voor één bepaalde kleur dye
 
Geplaatst door madmuppet
Even uit nieuwsgierigheid.... wat voor kleur dye hebben die cd's? (de achterkant bedoel ik dus... groen, blauw, zilver, goud..)

Het wil nogal eens voorkomen dat sommige typen branders om onduidelijke reden een voorkeur hebben voor één bepaalde kleur dye

De cd's hebben een zilverkleurige achterkant. Ook de andere merken die ik nu of in het verleden gebruikt heb zijn zilverkleurig. Dus dat zou niet het probleem kunnen zijn.
 
We heben de brander vervangen en deze bleek in dit geval de boosdoener.

Iedereen bedankt voor de hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan