Probleem met cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

MargarethM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Hey hallo,

Ik heb een probleem met mijn combo drive ( cd-rom en brander).
Hij brand wel cd's en hij leest ook orginele cd's maar als ik er een gebrande cd of gekopieerde cd in doe dan leest hij hem niet. Dan geeft hij aan ,: plaast een schijf of anders geschikt medium.

Hoe kan dat , ik heb er nu 2 weken last van en nu heb ik er een beetje genoeg van.

Groetjes

MargarethM

Zijn de gebrande cd's in een ander apparaat wel te lezen?

Misschien een keer schoonmaken met reinigings cd

Leest ie ze wel als je:

De cd erindoet, dan de pc overnieuw opstart en dan probeert hem te lezen?

Nee dan doen ze het nog niet.

Maar 2 uur geleden deed hij het wel en nu weer niet.
Ik snap er de ballen niet meer van.

Please help me ......

Klinkt als een vuile lens, dus schoonmaken zou een goede optie zijn.
Het kan ook zijn dat het apparaat langzaam aan het overlijden is, maar dan moet al wel heel erg veel gebrand hebben.

Heb je al geprobeerd om hem te verwijderen in je hardware en te rebooten zodat hij opnieuw geinstalleerd wordt.

Tweede vraag is of je al gekeken hebt of er mogelijk meer recente drivers te vinden zijn.

Hallo

Het intermitterend lezen/niet lezen lijkt mij een duidelijk teken van een vervuilde leesoptiek.

De enige afdoende wijze , is het openen v/d betrokken drive , om deze manueel te reinigen ,met uiteraard garantieverlies . 'breken garantiezegel"

Mits de betrokken drive nog net geen jaar oud is , zou ik van den domme "gebaren " en deze onder garantie teruggeven in de winkel.

Het reinigen d.m.v. 'reinigingsc.d." laat ook zijn sporen na, en mits deze enkel de smurrie wat open smeren...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan