probleem met checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
104
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn checkbox. Ik heb op mijn formulier een vraag staan met daarnaast 2 checkboxen (JA/NEE). Nu zou ik graag hebben als men op JA klikt dat NEE=false en wanneer op NEE geklikt wordt dat JA=false. Maar dit geeft problemen.

Ter verduidelijking zie bijlage.

Het is wel excel 2007 dus uw extensie veranderen van .xlsx naar .xlsm
 

Bijlagen

  • checkbox.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 31
Zonder naar je bestand te hebben gegekeken (dat kan hier niet op mijn werk) Kun je voor een dergelijke keuze beter de radiobuttons nemen (keuzerondjes). Die zjn juist daar voor bedoeld.
Wanneer je er een frame omheen zet worden die een eenheid en gaat de één uit als de ander aangaat.

mvg Leo
 
Dat weet ik,

maar ik heb in een frame 2 afzonderlijke vragen.

Dragende beschoeiing: Ja Nee
Tijdelijke beschoeiing: Ja Nee

Moest ik dit doen met keuzerondjes kan ik altijd één vraag niet beantwoorden, door juist die werking van die radiobuttons.
 
Dat weet ik,

maar ik heb in een frame 2 afzonderlijke vragen.

Dragende beschoeiing: Ja Nee
Tijdelijke beschoeiing: Ja Nee

Moest ik dit doen met keuzerondjes kan ik altijd één vraag niet beantwoorden, door juist die werking van die radiobuttons.

Je kunt een frame in een frame plaatsen zodat je voor beide vragen optionbuttons kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het voordeel van een vinkvak is juist dat je aan één genoeg hebt.
Voor iedere vraag volstaat 1 vinkvak.
 
Je kunt een frame in een frame plaatsen zodat je voor beide vragen optionbuttons kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Had ik ook al gedacht, maar ik vind 2 frames in 1 frame niet zo aantrekkelijk. Kan je eigenlijk een frame onzichtbaar maken (maar hetgene die in uw frame staat moet wel leesbaar zijn)?
 
Ok,

Ik heb het gevonden hoe ik het ga doen. Ik zal werken via keuzevakken waarbij ik de frames onzichtbaar maak via Borderstylenone.

Bedankt
 
Bij vinkvakken zijn frames overbodig.

Kijk ook eens hier
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan