Probleem met checkboxes in word 2007 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikmak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Ik heb een formulier gemaakt in word 2007. Hierin heb ik besturingselementen voor tekst ingevoerd, kalenders en keuzelijsten met invoervak, allemaal zonder problemen. Daarnaast heb ik ook checkboxes ingevoerd.

Wanneer ik, na beveiligen, het formulier invul heb ik het volgende probleem:
Tekst invoeren, data selecteren en een optie in de keuzelijst selecteren gaat goed. Maar zodra ik een checkbox aanklik, kan ik niet terug naar het tekstveld om die nog te bewerken. Je kunt dus alleen maar verder in het document.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Kun je een voorbeeldje posten? Dit is inderdaad geen 'standaardfunctionaliteit'.. Je hebt toch niet misschien een macro er aan gehangen?

Heb een beveiligde en onbeveiligde versie van het bestand toegevoegd. Wachtwoord is "klacht".

Als je nu een checkbox hebt aangeklikt, kan je geen tekst meer toevoegen of wijzigen aan de invoervelden voor tekst.

Bijlagen

Ik heb op het werk alleen 2003, maar kon het document uiteraard wel inlezen. En constateerde vervolgens dat er helemaal geen tekstvakken en keuzelijsten in zaten, maar alleen checkboxen.... En ja, dan is het logisch dat er verder niks te typen valt als je het document beveiligd. Ik heb de in te vullen 'tekstvakken' vervangen door echte tekstvakken, en bij mij doet-ie het nu. Kijk maar eens of je nu wel wat kunt doen. Het wachtwoord is nu overigens leeg.

Bijlagen

Wat raar dat de tekstvakken en keuzelijsten niet zichtbaar zijn in word 2003, want ze zitten er toch zeker wel in (zie printscreen in bijlage).

Maar fijn om te weten dat het in word 2003 wel werkt. Denk dat ik even een computer met die versie ga regelen om te kijken of ik daar een mooi formuliertje mee kan maken.

Toch jammer dat het in 2007 niet lijkt te lukken...

Bijlagen

• Productklacht meldformulier.PNG
    Productklacht meldformulier.PNG
    35 KB · Weergaven: 70
Ik heb thuis 2010; dus ik kijk er nog wel even naar; de tekstvakken zien er inderdaad heel anders uit dan in 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan