probleem met CleanmyMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
goedenamiddag

alhoewel ik weet dat sommigen bezwaren uiten tegen deze software toch ben ik er een voorstander van omdat ik de mening draag dat ook Apple Mac softwre nodig heeft tegen spyware.

Ik ben nu serieus op sukkel met mijn CleanmyMac app.
Ik veronderstel dat er nog leden zijn van dit forum, die met deze software werken. Als ik een scan doe voor System Junk eindig ik met drie folders die niet onderzocht werden. Telkenmale kan ik het volgende lezen

"/Library/Caches/com.apple.iconservices.store" couldn’t be removed, because you didn't authorize this operation.

Maar nergens kan ik vinden hoe ik kan authorize this operation. Ik hoop een lid te vinden die mij kan helpen Bijvoorbaat dank


Een ander probleem dat ik onopgelost krijg is dat als ik iets onderneem de software regelmatig vraagt naar login en paswoord. Tot op heden ben ik er nog niet ingeslaagd correct in te vullen. Wat in mijn keychain staat is ook onjuist. Ondermeer de login lijkt mij zeer eibgenaardig want die komt overeen met een van mijn paswoorden. Hoe los ik dit op. Wat in de keychain staat verwijderen ??

Zou het een oplossing zijn de app CleanMyMac te verwijderen van mijn iMac en een nieuwe te installeren ?

Mvg
Audass
 
Laatst bewerkt:
Kent een MAC geen rechten-, machtigingensysteem?

Heb ik geen verstand van maar juist op internet staat > gebruik CleanMyMac.

Deze gevonden maar alles is eigen risico! > How to Clear & Reset Icon Caches on Mac

Warning: Because you will be using the terminal and rm commands, it’s a good idea to backup your Mac with Time Machine or your backup method of choice before proceeding with any of this.
 
Laatst bewerkt:
problemen met CleanMyMac

Senso


zou dit een oplossing zijn ?

Zou het een oplossing zijn de app CleanMyMac te verwijderen van mijn iMac en een nieuwe te installeren ?

Mvg

Audass
 
Het is normaal dat gevraagd wordt om wachtwoord.
Heb je een betalende versie genomen?
Gratis uitproberen werkt niet.
Raadpleeg mijn Sid
Normaliter hoef je dit niet te gebruiken als je verstandig met je iMac omgaat.
 
Dat heeft iets met rechten en machtigingen te maken. Net als in de huidige windows mag je ook als admin niet meer alles. En blijkbaar is deze map ook afgeschermd. Aan de naam te zien een iconcache map. Vraag is vooral wat je er mee gaat winnen om tegen elke prijs deze map te willen verwijderen en of dit niet problemen gaat geven

Ik vrees dat je zonder het juiste admin wachtwoord deze map niet gaat kunnen verwijderen.
 
Ik ben nu serieus op sukkel met mijn CleanmyMac app.
.........
Zou het een oplossing zijn de app CleanMyMac te verwijderen van mijn iMac en een nieuwe te installeren ?
Je hebt die app de volledige rechten gegeven en daar is dus flink misbruik van gemaakt anders zou dit nooit gebeurd kunnen zijn.

Er schijnt een werkende oplossing te zijn door authoridaites aan te passen, ik kan het niet checken.
https://talk.macpowerusers.com/t/cleanmymacx-error-while-cleaning-up-system-junk/13096/20
During the clean up process, CleanMyMacX encountered to errors while cleaning out cache:[FONT=&quot]"This item was cleaned partially.[/FONT]
[FONT=&quot]Errors:[/FONT]
[FONT=&quot]/Users/benjamindecker/Library/Caches/com.apple.safaridavclient: “com.apple.safaridavclient” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it.
/Users/benjamindecker/Library/Caches/com.apple.homed: “com.apple.homed” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it."
[/FONT]
[FONT=&quot]After checking my hard drive, I saw there were several folders I lacked the permission to open. Since I’m new to this I don’t know if it’s normal for some folders to be off limits but I didn’t think so. Its certainly weird that CleanMyMac would try to access folders that are per se off limits.[/FONT]
Is there something I can do to gain access? Is it normal that some folders are unaccessible?
De oplossing:
[FONT=&amp]LeMonjello_Whatabout
Jun '20
I found that going to “action” and clicking deauthenticate, and then immediately after, clicking authenticate and entering your password fixed this problem for me
2
[/FONT][FONT=&amp]27 days later
[/FONT][FONT=&amp]Gregg LeMonjello_WhataboutJul '20
Thank you, that is the most elegant solution[/FONT]:d
[FONT=&amp]Lees de rest online verder.

[/FONT]
 
Zou het een oplossing zijn de app CleanMyMac te verwijderen van mijn iMac en een nieuwe te installeren ?
Zou aanraden te verwijderen. en geen nieuwe erop plaatsen.
Waarom in godsnaam heb je een Cleaner nodig.
Alles kan achterhaald worden in uw Machintoch HD.
Zit je veel op internet. Regelmatig uw geschiedenis wissen.
Moet je Apps verwijderen gebruik AppDelete
 
vraag is onopgelost
Daniel wat is mijn SID AUB?

Route99 in uw antwoor , in de onderste kader going to action hoe doe ik dit , aub ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan