scratchtraxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 nov 2008
Beste,
Ik ben bezig in Microsoft Access, en mijn database is zo goed als klaar.
Nu wou ik nog een laatste optie toevoegen aan de database.
Korte schets:
In de database vinden een x aantal berekeningen plaats, nu zou ik graag de mogelijkheid willen inbouwen, dat vanaf het moment er op de knop 'Start berekening' wordt geklikt, dat hij gaat controleren of de berekening nog niet reeds heeft plaatsgevonden voor de huidige datum.
Hiervoor had ik onder de knop de volgende procedure gestoken:
In de code wil ik dus met de date functie gaan controleren of de datum in de tabel van de berekening niet gelijk is aan de huidige datum. (dat de berekening dus niet kan plaatsvinden, als deze voorwaarde positief is)
Weet iemand raad, ik krijg altijd de volgende foutmelding (zie bijlage)
Alvast vriendelijk bedankt!
Ik ben bezig in Microsoft Access, en mijn database is zo goed als klaar.
Nu wou ik nog een laatste optie toevoegen aan de database.
Korte schets:
In de database vinden een x aantal berekeningen plaats, nu zou ik graag de mogelijkheid willen inbouwen, dat vanaf het moment er op de knop 'Start berekening' wordt geklikt, dat hij gaat controleren of de berekening nog niet reeds heeft plaatsgevonden voor de huidige datum.
Hiervoor had ik onder de knop de volgende procedure gestoken:
Code:
Public Sub startberekening_Click(stDocname As String)
On Error GoTo Err_startberekening_Click
If Date = DMax("[DATUM]", "[overzicht_groepen]") Then
MsgBox "De berekening voor de huidige datum (" & DMax("[DATUM]", "[overzicht_groepen]") & ") is reeds voltooid, daarom wordt de bewerking afgebroken."
Else
stDocname = "tabel alles toevoegen"
DoCmd.RunMacro stDocname
Exit_startberekening_Click:
Exit Sub
End If
Err_startberekening_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_startberekening_Click
In de code wil ik dus met de date functie gaan controleren of de datum in de tabel van de berekening niet gelijk is aan de huidige datum. (dat de berekening dus niet kan plaatsvinden, als deze voorwaarde positief is)
Weet iemand raad, ik krijg altijd de volgende foutmelding (zie bijlage)
Alvast vriendelijk bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: