Vandaag heb ik een Gigabit netwerk kaart aangeschaft van Conceptronic C1G32i. De installatie van de kaart liep vlekkeloos, ik plugde hem in mijn PCI slot en de kaart werd automatisch geïnstalleerd door Windows 7. Ook Windows Update heeft een update geïnstalleerd voor de kaart.
Maar zodra ik er een UTP kabel (CAT5e) inplug gaat het mis; hij maakt verbinding, kan het netwerk identificeren en ik kan het internet op. Voor zolang het duurt. Want na een paar seconden zegt hij dat de kabel niet is aangesloten en enkele seconden later heeft hij weer verbinding, en zo gaat dat continu door. De on-board LAN Controller werkt overigens wel vlekkeloos, maar gaat helaas niet verder dan 100mbit.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Netwerkkabel vervangen, ik dacht ook één CAT6 kabel.
- On-board adapter uitgeschakeld in de BIOS en in het netwerkadapter overzicht.
- Een kabel zo direct mogelijk bij de router gepakt, alleen on-board werkt hij goed.
Alvast bedankt!
Maar zodra ik er een UTP kabel (CAT5e) inplug gaat het mis; hij maakt verbinding, kan het netwerk identificeren en ik kan het internet op. Voor zolang het duurt. Want na een paar seconden zegt hij dat de kabel niet is aangesloten en enkele seconden later heeft hij weer verbinding, en zo gaat dat continu door. De on-board LAN Controller werkt overigens wel vlekkeloos, maar gaat helaas niet verder dan 100mbit.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Netwerkkabel vervangen, ik dacht ook één CAT6 kabel.
- On-board adapter uitgeschakeld in de BIOS en in het netwerkadapter overzicht.
- Een kabel zo direct mogelijk bij de router gepakt, alleen on-board werkt hij goed.
Alvast bedankt!