• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnsalon

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Goede avond...

Ik ben in mijn tabbladen bestand met mijn verzamelpagina bezig... ik wil graag meer gegevens zien.
Mijn tabbladen zijn alle het zelfde ingericht, enkel worden zij dagelijks voorzien van registratie... om al het geregistreerde uit te lezen heb ik aan het einde van mijn bestand een verzamel tab,
Om dergelijke gegevens in mijn verzamel tab zichtbaar te krijgen doe ik het alsvolgt:

(bijvoorbeeld) de code te gebruiken =Blad1!B2 daar onder =Blad2!B2 enz enz (ik heb ook even een opzet voorbeeldje bijgevoegd)

Nu mijn vraag:?
Als ik in F5 de code zet =Blad1!B12 en vervolgens selecteer ik de cel en trek hem naar beneden, zou ik willen dat hij =Blad2!B12 gevolgd door =Blad3!B12 doet ipv dat mijn cel uitlezing stapsgewijs opteld...
Bekijk bijlage Voorbeeld vraag.xlsx
Misschien kan iemand mij met deze vraag helpen.... ik hoop dat er een trucje voor is of moet ik ze allemaal handmatig 1 voor 1 erin blijven kloppen?

Plak de formule in een nieuw bestandje opdat de opmaak van de cellen op tekst staan.
In D5, en doorvoeren naar onderen en naar rechts.
Code:
=INDIRECT(ADRES((KOLOM()-2)*3;2;;;"Blad"&RIJ()-4))
Of:
Code:
=INDIRECT("Blad"&RIJ()-4&"!B"&(KOLOM()-2)*3)
Edit: Je hebt de formules zichtbaar in de opties ipv de resultaten.

Laatst bewerkt:
De optie 'formules zichtbaar' uitschakelen.
Formule kopiëren vanaf forum en plakken in cel D5.
Daarna doorvoeren met de vulgreep naar onderen, daarna naar rechts.

Misschien klinkt het dom, maar ik weet niet wat de Vulgreep is.... in het eerste vakje kreeg ik hem zelf ook goed, maar die vulgreep .....

Het is niet dom maar een weet.

Muis in de rechterbenedenhoek van de cel tot het een zwarte + wordt.
Linkermuisknop ingedrukt houden en slepen.

He dat trucje met de muis kon ik al, echter wist ik niet dat je nog tussen drie verschillende acties kon kiezen! zo weer wat wijzer geworden op de Zondag avond
Rest nog wel dat wat ik echt van plan was nog niet wil lukken in mijn originele overzicht.... daar krijg ik direct #verw!

Ik plak hem daar in I87 misschien is dat de rede!?

Uiteraard is dat het probleem.

Welke verwijzing verwacht in die cellen?
Upload anders dat bestand.

Dat is juist het probleem, dat bestand is veelte groot!
Eigenlijk is het heel simpel wat ik wil, ik ben nu aan het doorgronden wat die code van jou precies doet, wanneer ik daar achter ben moet ik het zelf kunnen toch!
Ik wil altijd graag weten hoe het werkt ;)

Gebruik de evalueerknop ƒx links van de formulebalk of het vergrootglas met de ƒx erin.
Succes met het puzzelen.

Ik kom er toch niet uit......

Ik heb een stuk uit het origineel bestand gehaald, en wat ik van plan bent met het verzamel gedeelte

Ik heb de bloks gekopieerd en geplakt.... dus alleen blok 1 ben ik mee begonnen maar hoe nu verder

voor mij is het makkelijkste als ik een code bijvoorbeeld =Blad1!C18 zet ik de desbetreffende cel, en vervolgens in de cel gaan staan en deze 31 cellen naar beneden trek en klaar is Johnny! echter dan komt
er in de cel er onder =Blad1!C19 ipv =Blad2!C19

Is er niet een F...... knop die ik in moet hoeden of een combinatie van iets!?

Ik ben nog even door gegaan met de =INDIRECT code, echter als ik die gebruik en ik wil mijn verzamel tab nog eens uitlezen naar een andere tab weet ik niet of dit goed gaat.

In ieder geval het bestand:Bekijk bijlage Voorbeeld werkmapje 2.xlsx

In cel I5 en doorvoeren.
Code:
=INDIRECT("Blad"&RIJ()-4&"!C"&KOLOM()+8)

Ik heb het gevonden, misschien niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar het werkt goed.... en nog belangrijker, ik begrijp het (altijd handig voor als er probleempjes zijn)

Ik gooi de code gewoon even in WORD, vervolgens open ik vervangen.... geef aan dat ik (bijvoorbeeld) C18 wil vervangen voor C82 en druk oke.... vervolgens staan er 31 code's klaar die ik weer terug kan plaatsen in mijn bestand.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik blijf puzzelen in die =Indirect code..... maar ik moet heb zelf eerst gaan begrijpen.

Super bedankt voor het mee denken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan