Probleem met Creative geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxily

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Ik heb een zeer vervelend probleem erbij gekregen nadat ik SP1 heb geinstalleerd.

Ik heb een X-Fi creative geluidskaart met een 5.1 geluids set erbij. Alles werkte prima, ik kon gerust een spelletje spelen en ondertussen een liedje luisteren of een filmpje kijken.

Nu heb ik SP1 geinstalleerd. Het eerste wat het deed was mijn geluid 'kapot' maken: ik kreeg raar gekraak te horen als ik iets deed wat normaal gesproken geluid moet produceren. Dit heb ik opgelost met de nieuwste drivers van creative.

Echter, nu heb ik een nieuw aantal problemen gekregen:

- Als ik bijvoorbeeld WoW speel kan ik geen muziek luisteren, WMP geeft een "geen genoeg geheugen error" en andere afspeelprogramma's geven ook geen geluid meer.
- Vista vind het leuk om mijn boxen om te husselen. Het geluid van linksvoor komt opeens linksachter, de bass komt uit rechtsvoor, rechts achter komt uit de center speaker etc.

Dat laatste probleem kan ik oplossen door het geluid eerst in te stellen op stereo, en daarna weer op 5.1, dan doen alle boxen het in ieder geval weer goed, maar het eerste probleem blijft.

Heeft iemand anders hier misschien wat over gehoort, en in specifiek hoe dit op te lossen is?

Heb je de nieuwste drivers al opgehaald bij nVidia?
En de drivers van de X-FI?

Laatst bewerkt:
Nee, niet aan gedacht aangezien het een audio probleem was. Ik heb net wel even gekeken op de nvidia site, maar de nieuwste drivers komen van december 2007 en die had ik al.

Ik heb verder net SP1 geuninstalleerd. Resulterent in:
- Ik kan wow spelen + muziek luisteren
- Geluid in wow kraakt
- FPS in wow is gedaalt van 80 naar 15

Ik vraag me af of de downgrade van 64bit vista naar 32bit XP pro merkbaar is, ik begin dit een beetje zat te worden.

X-Fi is toch van Soundblaster :o?

Ik vraag me af of de downgrade van 64bit vista naar 32bit XP pro merkbaar is, ik begin dit een beetje zat te worden.
Dat kan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan