probleem met databank

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom V

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste,

Via de website www.web-garden.be ben ik aan het leren om met php te werken. Ik heb vanhun website een php-script gedownload voor het maken van een inlog-systeem.
Ik heb de databank aangemaakt, tabel toegevoegd, alle bestanden geupload, kortom alles wat ik denk dat ik moet doen. Als hosting gebruik ik www.woelmuis.nl, de website vind je op www.vrijske.woelmuis.nl/registreer.php

Als ik probeer om me te registreren krijg ik volgende foutmelding "Verbinding mislukt: Access denied for user 'MYSQL_GEBRUIKERSNAAM'@'layeredpaneltest1.woelmuis.nl' (using password: YES) "

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Tom

De foutmelding lijkt mij duidelijk genoeg.

De inloggegevens zijn niet correct, je zult de gegevens van je eigen account in moeten vullen en ook verbinding maken met de MySQL-server van woelmuis.

Alvast bedankt voor je reactie.

Dit was ook wat ik reeds vermoede, maar heb dit meermaals gecontroleerd. Zal dit dan ook nog eens doen en eventueel enkele screenshots uploaden.

Alvast bedankt!

mvg,

Tom

Je zult in je PHP-script bij de configuratie de gegevens voor jou instellen.

Gebruikersnaam en wachtwoord zullen waarschijnlijk gelijk zijn aan je normale gegevens.
Als server zal je localhost in moeten vullen (meest waarschijnlijk)

Heeft woelmuis ook iets van phpMyAdmin? Zo ja, dan zul je daar wat tabellen in moeten aanmaken.

Beste,

Ik heb het nog eens gecontroleerd. Het lijkt mij te kloppen (maar ben dan ook een beginner).

Daarom heb ik 2 screenshots in d ebijlage gestopt.

Alvast bedankt!

Tom

Bijlagen

• Afbeelding 6.png
    Afbeelding 6.png
    17,6 KB · Weergaven: 16
  • Afbeelding 8.png
    Afbeelding 8.png
    19,2 KB · Weergaven: 14
Ik heb de tabellen aangemaakt in php admin en de gegevens in het php script aangepast, zoals je ziet in de screenshots (bovenaan). Dus dit lijkt me in orde

Alvast bedankt!

Tom

Laatst bewerkt:
Het klopt niet zoals je je gegevens hebt ingevuld.

Je moet de gegevens invullen waar staat "Opgegeven door je webhosting bedrijf".

De originele waardes moet je dus weer terug zien te vinden.

Beste,

Bedankt, ik heb de gegevens inderdaad verkeerd ingevuld. Stomme fout van een beginner.

Ondertussen duikt er een nieuw probleem op maar dat post ik in het betreffende forum (php)

Bedankt voor de moeite en me weer iets bij te leren!

Groetjes,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan