probleem met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Als ik mijn datum opvraagvan mijn werkblad(24/11/2012) in mijn userform krijg ik deze zo (24-11-2012) in mijn userfrom te zien .
Wanneer ik deze dan terus opsla naar mijn werkblad komt deze dan ook zo (24-11-2012) in mijn werkblad terug en dan werkt de voorwaardelijke opmaak niet meer omdat deze gebruik maakt van
siriële getallen ik gebruik volgende code :
Om mijn gegevens op tezoeken en weer opteslaan, wat moet ik veranderen mijn datum staat in kolom I en J dat is een begin en eind datum

Private Sub Opslaan_Click()
Dim code As Range
With Worksheets("Planning")
Set code = .Range("A:AA").Find(ComboBox4.Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)
For i = 2 To 15
.Cells(code.Row, i) = Me("TextBox" & i)
Next
End With
End Sub
Private Sub Opzoeken_Click()
Dim code As Range
With Worksheets("Planning")
Set code = .Range("A:L").Find(ComboBox4.Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)
For i = 2 To 15

Me("TextBox" & i) = .Cells(code.Row, i)

Next
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Je zou na zoveel tijd lid moeten weten dat code moet worden opgemaakt met de CODE knop, om de code leesbaar te houden. Dus graag alsnog even aanpassen :)
Zonder voorbeeldbestand wordt het lastig, want in beginsel is een datum zowiezo een getal. Of dat wordt weergegeven als 24/11/2012 of 24-11-2012 maakt daarbij niet uit, dat is alleen maar uiterlijk. Voorwaardelijke opmaak zou dan ook gewoon moeten werken.

zo dan

toch werkt de formule achtere de voorwaardelijke opmaak pas als de datum als dd/mm/jjjj wordt weergegeven
ook het eind uur komt niet juist in mijn userform

het hier het bestand dan is het misschien duidelijker met de combobox in het aanpas userform kies je welk order je wil aanpassen
Bekijk bijlage Planning test1.xls

Laatst bewerkt:
Je formulier doet het niet helemaal, nog afgezien van de fouten die er in de code zitten. Maar uiteindelijk krijg ik 'm wel zover dat-ie een nieuwe maakt; alleen een bestaande inlezen doet-ie dus niet. Maar de voorwaardelijke opmaak doet het prima, ongeacht hoe ik de datumvelden opmaak. Dus waar (in welke cellen) gaat het precies fout volgens jou?

Hoi, Michel

Als ik een aanvraag indien dan kleur en de dagen paars als deze nog niet 100% klaar is anders groen nu als ik mijn aanvraag terug opvraag en een wijziging aanbren den opsla dan verdwijnen de purpere of groene kleuren dus dat is nog mijn probleem

:confused:

dag Octafish

het feit dat er nog fouten in mijn vba zitten zal wel zijn omdat ik deze gemaakt heb in 2010versie en nu ik deze vandaag bij mijn broer geprobeerd heb in 2003 versie werken er inderdaad enkele functies niet meer ook de voorwaardelijke opmaak heb ik terug moeten ingeven deze werkte ook niet
weer een beginners fout zeker om niet eerst te kijken in welke versie ik het document wil hebben 2003 dus maar heb zelf enkel 2010 op mijn pc staan dus heb nu de laptop van mijn broer in beslag genomen om dit verder af te werken

hier het bestand opgeslagen in 2003

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan