Probleem met de beeldschermadapter (code 43)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkkeizer

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Probleemomschrijving
Sinds een paar dagen vertoont mijn pc grafische kuren. Tijdens het spelen van het spel Portal 2 leek mijn grafische kaart te crashen. Overal op het scherm verschenen blokjes en rechthoekjes en de pc startte opnieuw op op de laagste stand (600*480 4bit). Na een paar hoopvolle ingrepen (systeemherstel, opnieuw installeren van de drivers, probleem oplosser van windows, etc.) startte de pc op in normale stand (na welke handeling dit gebeurde kan ik mij niet herinneren).

Na 2 dagen overkwam mij hetzelfde probleem. Nu, na dezelfde stappen als eerst te hebben herhaald en zelfs de videokaart te hebben gereinigd met perslucht lukt het mij niet om de pc goed te krijgen, met alle ongemakken van dien. Uit apparaatbeheer heb ik kunnen opmaken dat de beeldschermadapter code 43 vertoont. Bij het opstarten in veilige modus vertoont de pc hetzelfde probleem. Wat kan het probleem zijn? Is het de driver die problemen veroorzaakt of is het gewoon einde verhaal voor de videokaart?

Computerspecificaties
Model: Acer Aspire M3610
CPU: Intel Core2 CPU 4400 2.00GHz
Grafische kaart: Nvidia 8400 GS
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven om op een oplossing te komen.

M.v.g. Dirk de Keizer

Hoi,
heb je buiten je graka nog een standaardaansluiting op je moederbord voor je beeldscherm?

Pc is nog 100% standaard. Ik heb de laatste tijd mijn kast zelfs niet eens open gehad. Ik ga morgen even aan de slag met je suggestie. Het is voor mij nu toch wel bedtijd. Alvast bedankt.

Oké ik heb de eerste scan uitgevoerd (malwarebytes). Deze scanner vind 512 geïnfecteerde bestanden. Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op dit soort scanners omdat ze naar mijn mening meer dingen veroorzaken dan oplossen. Ben je er zeker van dat dit uitkomst zou kunnen bieden voordat ik bestanden in quarantaine ga zetten?

Mbam staat algemeen goed aangeschreven en er wordt vaak naar verwezen, ook door andere forums. Je kunt altijd nog bestanden uit quarantaine halen.

Ja ik heb de Mbam scanner zijn werk al laten doen, helaas zonder resultaat. Om nog even goed terug te komen op je vraag. Ik heb een vga aansluiting op het moederboard zitten, alleen als ik mijn monitor daar op aansluit gebeurt er niets.

EDIT: Scan met SAS blijkt ook geen oplossing.

Laatst bewerkt:
Dan staat in het Bios je adapter wss op pci/pcie als eerste optie dan moet je die ff op on-board o.i.d. zetten, je andere kaart kun je het best even eruit halen.

Zo dan, nu heb ik in ieder weer een beetje normale resolutie. Dat scheelt al de helft. Wat is nu het beste om te doen?

Persoonlijk denk ik dat de graka z'n beste tijd heeft gehad, als hij zo'n kuren begint te vertonen is dat meestal het begin v.h. einde. Je zou nog een nieuwere driver kunnen proberen maar ik ben bang dat het niets uithaalt. Overwegen om een nieuwe kaart te kopen is een mogelijkheid.

Ah, dat is niet zo mooi, maar ach, binnenkort heb ik ook eindexamens, dit zal wel een teken zijn. Kaartje was bijna 4 geworden en heeft er ook al wel wat uurtjes opzitten. Ontzettend bedankt voor de tip om de onboard adapter te gebruiken. Nu kan ik in ieder geval een beetje normaal gebruik maken van mijn pc.
Groeten
Dirk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan