Probleem met de harde schijf gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
3
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen last van een schijf fout die kan leiden tot het verlies van bestanden (Volgens windows)
ik heb mijn mijn in 2 volumes (D;\;x\) de melding krijg ik om de 5 minuten in mijn scherm.
dus ik heb gecontroleerd op baschadigde sectoren en fouten alleen kwamen er geen fouten uit.

Heeft iemand enig idee of dit een probleem is of hoe ik de melding weg kan krijgen en of ik mijn schijf moet defragmenteren.
op deze schijf staat niet mijn besturings systeem en het is een 1tb schijf voor de extra info ;)

schijffout.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er niks waardevols op staat (belangrijke foto's,video's, spellen etc.), kan je hem formatteren en repareren met Windows zelf, of andersom.
Rechtermuisklik op desbetreffende schijf > Eigenschappen > Extra > Foutcontrole > Controleren.
Laat het programmatje de schijf controleren (dus niks doen terwijl hij bezig is), en kijk dan eens of het probleem nog steeds voordoet.
 
http://www.hdtune.com/download.html

In/met smart even kijken, als de relocated sectors op zijn kun je ook die melding krijgen, dan zijn de reserve sectoren op en is de schijf langzaam aan het afsterven.
De foutieve zie je niet, overigens, bij de volgende die sneuvelt wel.

Maar goed, die dingen kosten geen drol meer, zou alles overzetten wat je wilt bewaren en een nieuwe aanschaffen.
 
@gamefreak23 Bedankt voor je reactie maar ik heb dat al geprobeerd maar er kwamen geen fouten uit.
@langepier Dat kan wel is kloppen mijn schijf is nu al 4/5 jaar oud, maar mijn 1tb schijf staat vol met games en als ik alles naar mijn andere schijven moet overzetten ben ik nog wel even bezig :p maar bedankt voor je reactie!
 
Download, installeer en run eens HD sentinel: http://www.harddisksentinel.com/hdsentinel_trial_setup.zip
Die vertelt je wat er mis is met de HD.

Mijn ervaring met de samsung HD103SJ is dat als er problemen ontstaan (zoals hier) het definitief einde HD is.
Ik zou dan ook maar zo snel mogelijk de waardevolle zaken van die HD kopieren nu het nog kan.
 
Probeer als laatste wanhopige poging deze:
Run de prompt als admin
Typ
fsutil dirty query D: /X: (of doe de opdracht apart voor elke schijf).
Draai daarna chkdsk /r
Gemiddeld gaat een schijf 5 jaar mee, afhankelijk van het gebruik en andere factoren.
Defragmentatie is niet echt zinvol.
Volg anders de aanbevelingen van @Lange Pier.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan