Probleem met de textures in Enemy Territory

Status
Niet open voor verdere reacties.

zxl

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Berichten
106
Hallo

Ik speel al een tijdje ET, en het zit me al een hele tijd dwars.
Ik krijg na ong. 10 min steeds van die gekleurde rechthoekjes te zien (zie screenie).
En dit speelt niet erg lekker zo, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn videokaart is een Radeon 9500 128mb, met de laatste catalyst geinstalleerd.
 
Hij was idd te groot...
 

Bijlagen

  • raar.jpg
    raar.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 39
- Is je kaart overgeklokt? Wat je namelijk vaak ziet bij overgeklokte kaarten is dat je van dit soort "artifacts" krijgt, dit vaak omdat de kaart te warm wordt. Als je dit bij meerdere spellen hebt na een tijdje spelen (vooral grafisch veel eisende spellen), dan ligt het probleem denk ik bij je videokaart zelf. Kijk dan eens of je fan goed werkt, of je misschien een extra casefan kan plaatsen.

- Als je het alleen bij dit spel hebt, kan het gewoon een software bug zijn. Dit kan zowel aan het spel als aan je videokaart drivers liggen. Check even of er patches uit zijn voor het spel en zodra die er zijn, gelijk installeren. Vaak worden dit soort problemen bij de fabrikant gemeld en dan proberen zij er een oplossing voor te vinden in de nieuwe patch.
Had je dit probleem ook al met de oude ati cathalyst drivers? Zo nee, dan is de combinatie spel- driver de oorzaak en is het afwachten wie er als eerste met een update komt. Dan kan je natuurlijk altijd de oude cathalyst installeren.


Groeten,


Bas
 
Ik heb mijn kaart een paar weken geleden diverse malen met RivaTuner proberen over te klokken ja.
Alleen zonder succes (artifacts). dus had ik hem weer terug gezet naar zijn normale waarde (276/270).
Mijn kaart zal toch niet hierdoor beschadigt zijn? :eek:

En ik heb zonet ff mijn kast open gemaakt, en de fan op me videokaart draait nog gewoon..voelde wel wat warm aan.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij stroom deelt met 2 HD's en een floppy drive...dus ik weet niet of dat kwaad kan?
 
Ik denk niet dat de stroom een probleem is. Mocht je de artifacts hebben met meerdere spellen en na zeer korte tijd, check dan voor de zekerheid of je instellingen inderdaad weer op de normale stand staan. ALs je die artifacts overal blijft houden, ook als je er zeker van bent dat je kaart op de nomale instellingen blijft, dan vrees ik dat je een beetje te overmoedig bent geweest met het overklokken en misschien je kaart wel beschadigd hebt. Maar check eerst of je het met alle spellen hebt en kijk ook eens naar je case temperatuur, als die heel hoog is, dan zou het kunnen zijn (ik verwacht het niet) dat je kaart te warm wordt, maar zoals je ook al zei, de fan werkt goed, dus verwacht ik geen temperatuur probleem maar eerder een kapotte kaart....
 
Volgens RivaTuner staat alles weer op de normale stand.

De temp van me case is zo'n 45-50 graden, dus dat zit wel goed volgens mij...me fsb is trouwens wel wat opgekrikt, misschien zit het probleem daar wel?

Maar Ik heb net ff een half uurtje Halo zitten te spelen, en ik heb daar geen artifacts gezien.
En Halo is toch een veel zwaarder spel dan ET.
 
Ik denk dat je de temp van je processor bedoeld, want 45- 50 graden is wel heel hoog voor in je case hoor!

Als je bij HALO geen probleem hebt, denk ik idd aan een software probleem. Dus of wachten op nieuwe drivers, oudere drivers proberen of op de patch voor het spel wachten.

Groeten,

Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan