TempoWillem
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2015
Hallo allemaal,
Met alle hulp en tips in mijn andere vragen heb ik een hoop voor elkaar gekregen. Daardoor werd mij een nieuwe vraag gesteld en bij het oplossen daarvan loop ik tegen een probleempje aan.
Ik heb twee bestanden. Het ene, ik noem het maar "Bronbestand", wordt extern periodiek aangeleverd en bevat voor iedere week een werkblad met de naam "wk(weeknummer)". Op die bladen staan in bepaalde cellen waardes die ik naar een ander bestand ("Data") moet halen om verder te verwerken.
Op zich lukt dat dankzij code die ik al eerder hier bij elkaar heb kunnen sprokkelen. Er moet echter een omvorming bij zitten van de naam van het werkblad naar een cel, zodat ik die waarde weer in de tabel kan plaatsen. Daar heb ik code voor gevonden die werkt, maar wat me niet lukt is om de code eerst de betreffende sheet te laten selecteren, om vervolgens de bladnaam in een cel te plaatsen.
Dit is mijn code:
En dit zijn mijn twee voorbeeldbestanden:
Bekijk bijlage Data.xlsb
Bekijk bijlage Bronbestand.xlsx
Op
loop ik steeds vast, ook als ik wat andere variaties probeer.
Wat dus zou moeten gebeuren:
1-Als het werkblad "wk" in de naam heeft,
2-Werkblad selecteren, cel E1 selecteren,
3-Formule in de cel plaatsen,
4-Waardes uit in Array aangegeven cellen (inclusief dus E1) importeren in tabel in "Data"
5-Volgende werkblad.
Nu loop ik dus steeds vast op stap 2...
Wie kan en wil helpen? Bij voorbaat dank!
Met alle hulp en tips in mijn andere vragen heb ik een hoop voor elkaar gekregen. Daardoor werd mij een nieuwe vraag gesteld en bij het oplossen daarvan loop ik tegen een probleempje aan.
Ik heb twee bestanden. Het ene, ik noem het maar "Bronbestand", wordt extern periodiek aangeleverd en bevat voor iedere week een werkblad met de naam "wk(weeknummer)". Op die bladen staan in bepaalde cellen waardes die ik naar een ander bestand ("Data") moet halen om verder te verwerken.
Op zich lukt dat dankzij code die ik al eerder hier bij elkaar heb kunnen sprokkelen. Er moet echter een omvorming bij zitten van de naam van het werkblad naar een cel, zodat ik die waarde weer in de tabel kan plaatsen. Daar heb ik code voor gevonden die werkt, maar wat me niet lukt is om de code eerst de betreffende sheet te laten selecteren, om vervolgens de bladnaam in een cel te plaatsen.
Dit is mijn code:
Code:
Sub Import_data()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Vulblad").Range("A2:B54").ClearContents
Workbooks("Bronbestand.xlsx").Activate
For Each sh In Sheets
If Left(sh.Name, 2) = "wk" Then
Sheets(sh).Range("E1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=RIGHT(CELL(""bestandsnaam"",R[-5]C[-13]),LEN(CELL(""bestandsnaam"",R[-5]C[-13]))-SEARCH(""]"",CELL(""bestandsnaam"",R[-5]C[-13]),1))"
With Workbooks(Data.xlsb).Sheets("Vulblad")
.Cells(.Columns(1).SpecialCells(2).Count, 1).Offset(1).Resize(, 2) = Array(sh.[E1], sh.[A1])
End With
End If
Next sh
Workbooks(Data.xlsx).Activate
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
En dit zijn mijn twee voorbeeldbestanden:
Bekijk bijlage Data.xlsb
Bekijk bijlage Bronbestand.xlsx
Op
Code:
Sheets(sh).Range("E1").Select
Wat dus zou moeten gebeuren:
1-Als het werkblad "wk" in de naam heeft,
2-Werkblad selecteren, cel E1 selecteren,
3-Formule in de cel plaatsen,
4-Waardes uit in Array aangegeven cellen (inclusief dus E1) importeren in tabel in "Data"
5-Volgende werkblad.
Nu loop ik dus steeds vast op stap 2...
Wie kan en wil helpen? Bij voorbaat dank!