probleem met defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

John__Y

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2002
defraggler werkt niet meer [en ook het ingebouwde Win-surrogaat van XP niet]. Ik heb dfrg.msc gedownload en gestart, maar ook dit biedt geen oplossing. Herstelpunt is geen optie omdat er te weinig herstelpunten zijn.
Kan er sprake zijn van een service of beveiliging van bestanden? Ik heb ook al geprobeerd het probleem op te lossen door de schijf op te schonen - werkt niet. Zelfs een klein gefragmenteerd bestandje kan niet met defraggler worden aangepakt.

Wie defragmenteert mijn probleem?

puzzled

John___Y
NB winXP op laptop

Laatst bewerkt door een moderator:
herstelpunt van windows pakt geen "lost clusters" aan. En deze verhinderen een defrag. Voer eens een schijfcontrole uit.

update: "werkt niet" is trouwens te algemeen van aard. Ik neem aan dat je een foutmelding krijgt? gelieve deze ook hier te posten.

Laatst bewerkt:
Schijfcontrole geeft geen meldingen [ca. halfuur bezig met de analyse, dat wel]. Kunnen verloren clusters op een andere manier worden aangepakt? Of is er een opdracht in de XP-herstelconsole die nuttig kan zijn?

In defraggler is wel een voortgang van de defragmentatie te zien. Bij 100% duurt het diverse seconden voordat de afronding plaats vindt, met de melding: "Geen enkele file werd gedefragmenteerd". De reden wordt hieruit niet duidelijk.

groeten
John __Y

PS Ook de tip van dnties benut: "cmd /k defrag c:". Resultaat: "Kan het opgegeven programma niet uitvoeren"

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit
Hoi,
ik heb je een eigen topic gegeven omdat je met je vraag bezig was in iemand anders z'n topic,daarbij heb ik de tekst wat aangepast omdat dit betrekking had op het andere topic.
maar nu je probleem,heb je nog wel genoeg schijfruimte om te kunnen defragmenteren? Uit de losse pols dacht ik dat je minimaal 15% vrije ruimte moet hebben om te kunnen defragmenteren. Omdat bestanden verplaatst,herplaatst enz. moeten worden maar als je niet genoeg vrije ruimte hebt kan dat niet. Verder moet je je afvragen hoe oud de schijf is (gemiddelde levensduur 5 jaar) want op 'n gegeven moment houdt het gewoon op.
We horen de verdere info wel.

Laatst bewerkt:
Mod edit
Hoi,

maar nu je probleem,heb je nog wel genoeg schijfruimte om te kunnen defragmenteren? Uit de losse pols dacht ik dat je minimaal 15% vrije ruimte moet hebben om te kunnen defragmenteren. Omdat bestanden verplaatst,herplaatst enz. moeten worden maar als je niet genoeg vrije ruimte hebt kan dat niet. Verder moet je je afvragen hoe oud de schijf is (gemiddelde levensduur 5 jaar) want op 'n gegeven moment houdt het gewoon op.
We horen de verdere info wel.

Ja, ik heb nog ca. 50% vrij. Heb ook inmiddels via Microsof enkele tools gedraaid, maar heb nog niet het juiste middel gevonden in het oerwoud dat knowledgd base heet.
HDD life.exe zegt dat de schijf heel gezond is.
Ik ben er van overtuigd dat het probleem te fixen moet zijn zonder alles opnieuw te installeren. Defraggler begint ook gewoon met defragmenteren (te zien aan de verspringerende blokjes), maar ergens is een instelling die er voor zorgt dat de defragmentatie uiteindelijk van Windows geen groen licht krijgt. Overigens start de defragmentatie van Windows zelf helemaal niet, en dit geldt ook voor de analyse.
Inmiddels wordt de pc steeds trager-der-der...helpmij

Hopelijk heeft iemand nog een list.

Happy 3e kerstdag [e.v.]

John

pak een ander programa bijv een op filehippo.com

Het ligt niet aan defrag-progjes, heb er al verscheidene geprobeerd. Windows blokkeert iets, en ik probeer er achter te komen waar het zit: in het register, services of wat nog meer er in de jungle onder de motorkap zit.

opgelost

heb het probleem opgelost door:
- met de install-schijf XP te herstellen [een aantal malen, de cd zal wel wat minder van kwaliteit zijn geworden in 5 jaar]
- het op te geven mbv de tools van microsof te proberen te herstellen [KB-tips e.d.]
- in te zien dat ik me beter kan gaan richten op linux dan nog vaker zoveel uren in ms te steken ["ik besefte tijdens mijn IT-studie niet hoe belangrijk verkopen was", aldus een MS-medewerker" - onbedoeld cynisme]

Bedankt voor het meedenken, dat stimuleert altijd geweldig!

G e l u k k i g & hassle free & klantvriendelijk 2011 gewenst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan