Probleem met delen harde schijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostblij

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Goedemiddag,

Ik zit al een paar dagen met dit probleem, en ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen, ik zou het zeer waarderen.
Mijn probleem is het volgende:

Ik ben in het bezit van een Samsung NC10 Netbook en het scherm kreeg vorige week per ongeluk een flinke tik. Nou was dat meteen foute boel want ik zag allemaal inktvlekken. De netbook draaide echter nog wel gewoon. Nou heb ik garantie op het toestel dus ging ik naar de winkel terug. Die zei dat er een grote kans bestond met mijn "redelijk goedkope" laptop dat ze hem niet eens meer repareren en mij een nieuwe laten uitzoeken. Omdat de kosten voor reparatie meer zouden zijn dan een nieuwe te laten uitzoeken. Dat vind ik niet zo erg, maar de bestanden die erop staan heb ik nodig voor mijn afstuderen en de laatste keer dat ik een back-up hebt gemaakt is ong. 3 maanden terug. In die tussentijd heb ik veel gedaan en wil heel graag die bestanden behouden.

Nou heb ik eerst verschillende malen geprobeerd een ander beeldscherm erop aan te sluiten, maar dit lukte echter niet. Vervolgens heb ik de harddrive eruit gehaald en een USB bracket gekocht waar ik de drive in kan hangen en kan aansluiten op een andere PC of laptop.

Nou loop ik echter tegen het volgende probleem aan, in mijn netbook staan die schijven als 2 schijven genoemd, de F en de G schijf. Van de F schijf kan ik gewoon alles kopieren, maar van de G schijf mag ik niks afhalen want hij geeft steeds dezelfde foutmelding dat ik daar niet voor bevoegd ben. Zelfs niet als ik hem probeer te delen.
Nou ben ik op dit moment een back-up van de schijf aan het maken, in de hoop dat ik dan wel aan de bestanden mag komen, maar ik vrees van niet.

Heeft er iemand een oplossing/ advies?

Ik zou dit zeer op prijs stellen!

Met vriendelijke groet,

Joost Teunissen

Kan het zijn dat die 2e partitie een restore partitie is?
Die word gebruikt voor het herstellen van de laptop

Met Partitie, bedoel je schijf? Ja, dat zou best een kunnen kloppen. Volgens mij noemde samsung die ook de RECOVERY schijf.

Zit ik nu nog verder in de problemen? :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt 1 schijf met daarop 2 partities

als 1 de naam recovery heeft hoef je deze niet te back-uppen omdat deze alleen wordt gebruikt voor het terugzetten van de laptop naar fabrieksinstellingen

Oh, wat vreemd dan. Er zit wel gewoon 71GB aan ruimte op die ik kan gebruiken. Zeg maar de helft van wat hij heeft. Mijn excuses, ik ben niet zo begaan met hardware.

Heeft u tips of ideeen wat ik hiermee zou kunnen doen om mijn bestanden te behouden?

Het zou wel kunnen dat er gewoon 2 partities zijn voor gebruik en dus niet voor recovery.
ik heb zelf ook een nc10 en heb standaard een c: en een d: waarop ik op allebei kan installeren.

Al geprobeerd de eigenaar te veranderen?

Ik heb bij eigenschappen/beveiliging mezelf Volledig Beheer gegeven. Maar dat lijkt niet te werken, ook niet als ik bij de desbetreffende map "take ownership" doe. Of zou ik dat voor elk individueel bestand moeten doen?

Eerst eigenaar worden van alle mappen (incl. submappen) en daarna jezelf rechten geven (incl. submappen).

Zie hier en/of hier en/of hier etc.

Tijs.

Bedankt!
Het is best een gedoe als je elk bestandje moet nagaan, maar het is gelukt! ik heb alle bestanden over kunnen zetten. Harstikke bedankt voor jullie hulp! Als ik afstudeer, zal ik jullie niet vergeten!

Joost

aah elk bestandje ? :P

er stond een vinkje die die zou uitvoeren bij alle sub bestanden en/of mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan