Probleem met delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo,
Ik heb al zo'n 6 maanden een probleem op 1 van de 4 PC's is mijn thuisnetwerk.
Voor die 6 maanden werkte alles naar behoren. Totdat ik op die PC ineens niks meer kan zien onder mijn netwerknaam in mijn netwerklocaties. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals opnieuw instellen, aanmelden in veilige modus. Maar tot nu toe zonder resultaat.
En het punt is dat ik op de 3 andere PC's geen problemen heb. En vroeger had ik ook op de PC die nu een probleem geeft, geen problemen.
Ook is het lastig dat het nou juist de hoofd PC is die het probleem geeft. Dus printen vanaf een andere PC lukt ook niet.
Ik gebruik Windows XP, Home Edition SP3.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS: Ik weet niet of ik meer gegevens moet geven. Maar jullie kunnen dan erom vragen (Bijv. routermerk etc.)

Laatst bewerkt:
Ok, ik ben nu een stukje verder. Als ik op PC ''Edwin'' ben. Kan ik in de adresbalk \\edwin typen en dan kom in de gedeelde directory van de PC. Maar als ik hier op shareddocs klik staat er dat ik niet de juiste machtigingen heb. Ik heb ook een Toshiba laptop thuis, en als ik \\toshiba typ kan ''Edwin'' ''toshiba'' helemaal niet vinden. Andersom ook niet. Dus er is blijkbaar ook geen verbinding met de werkgroep. Hopelijk is het wat helderder voor jullie nu, want ik merk dat mijn vraag niet gericht genoeg is aangezien ik geen antwoorden krijg.

Laatst bewerkt:
Waarom kan ik niet worden geholpen? Als dit een niet via een forum oplosbaar probleem is dan hoor ik dat graag.

Waarom kan ik niet worden geholpen? Als dit een niet via een forum oplosbaar probleem is dan hoor ik dat graag.

Het is mss wel op te lossen maar weten mensen niet waar het aan ligt..Jij hebt van alles al geprobeerd en dat hielp niet..
Probeer eens ALLES na te checken werkgroep hetzelfde,beveiliging key is goed (indien draadloos),firewall eens uitzetten,draai een de netwerk wizard.
Maak eens een tekening van hoe de situatie nu is inclusief evt. modem/merk type en router /merk type.

Laatst bewerkt:
Hallo Edwin92.

Heb je gekontroleerd of file en printersharing op alle pc's niet geblockeerd wordt door firewalls. En controleer ook hoe de shars zijn gemaakt met welke rechten op de share, maar ook de NTFS rechten.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erik. Op alle PC's wordt delen toegestaan. Ik had zelfs op de PC's de antivirussen en firewalls verwijdert om te kijken of het daardoor kwam. Zonder resultaat.
Maar waar kan ik de rechten op de share en NTFS bekijken. Bovendien denk ik dat er een probleem met de rechten alleen op de desbetreffende PC kan zijn en niet op de overige PC's. (Die kunnen immers wel delen met elkaar).

Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> computerbeheer.
Open Systeemwerkset, Gedeeldemappen, en klik op Shares.

Het volgende scherm heb je nu voor je:

Computerbeheer1.jpg

Klik nu met rechtermuistoets op de share die je wilt controleren, en kies Eigenschappen.

Het volgende scherm zie je:

Machtigingvoorshare.jpg

Zorg ervoor dat "Iedereen" minimaal lees rechten heeft.

Groetjes Erik Rothuis.

Hallo Erik. Ik vermoed dat dit wel eens de oplossing kan zijn.
Maar als ik met de rechtermuisknop op een Share klik dan krijg ik alleen maar ''Vernieuwen'' en "Help''. Ik zie geen eigenschappen.

Het is mss wel op te lossen maar weten mensen niet waar het aan ligt..Jij hebt van alles al geprobeerd en dat hielp niet..
Probeer eens ALLES na te checken werkgroep hetzelfde,beveiliging key is goed (indien draadloos),firewall eens uitzetten,draai een de netwerk wizard.
Maak eens een tekening van hoe de situatie nu is inclusief evt. modem/merk type en router /merk type.
Ik heb 3 laptops en 1 desktop in huis. De 3 laptops zijn draadloos verbonden met de volgende router: Sitecom Mimo-XR. Deze 3 laptops kunnen delen. Maar de desktop kan niet delen, en ziet ook zichzelf niet bij ''Mijn netwerklocaties''. Deze is via de netwerkkabel met de router verbonden. Ik heb het ook draadloos geprobeerd, maar dat hielp niet.

Ik heb 3 laptops en 1 desktop in huis. De 3 laptops zijn draadloos verbonden met de volgende router: Sitecom Mimo-XR. Deze 3 laptops kunnen delen. Maar de desktop kan niet delen, en ziet ook zichzelf niet bij ''Mijn netwerklocaties''. Deze is via de netwerkkabel met de router verbonden. Ik heb het ook draadloos geprobeerd, maar dat hielp niet.

de 1 soms xp en de ander vista, misschien dat jij het bij je gebruikersinstellingen kan wijzigen..??

Nee, allen XP. En ik ben nu dus in veilige modus en kan idd de share machtigingen wijzigen. Ik heb alles op toestaan gezet maar nog steeds kom ik de shareddocs niet in:(
Het is voor mij echt een raadsel. Weten jullie misschien nog een andere plek waar ik iets op toestaan moet zetten?

Je moet in het rechter scherm, rechts klikken op de share die je wilt controleren

Groetjes Erik Rothuis

Je moet in het rechter scherm, rechts klikken op de share die je wilt controleren

Groetjes Erik Rothuis
Ja, dat is me gelukt in veilige modus. Maar het heeft helaas niet geholpen. Ik heb zelfs alles op toestaan gezet. Helaas:(

Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> computerbeheer.
Open Services en toepassingen.
Klik services.
Zoek de service "Server" op, en kontroleer of die op automatisch staat en gestart is.

Zoals je hieronder ziet:

Computerbhr-service.jpg

Staat deze niet op automatisch, en is dus ook niet gestart, doe dan het volgende.

Dubbelklik op "Server", het volgende scherm wordt zichtbaar:

Eigenschappen-server.jpg

Zet opstarttype op automatisch, en druk op de knop starten. Als de server is gestart klik dan "Ok", en kotroleer of het dan wel werkt.

Groetjes Erik Rothuis

De server stond al op automatisch. En bij status stond al ''Gestart''.

Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen.
Dubbelklik op de lanverbinding die gebruikt wordt.
Klik op de knop "Eigenschappen".

Je ziet nu het volgende scherm:

Eigenschappen-lan.jpg

Kijk of de volgende componenten geinstaleerd en worden gebruikt (Vinkje aan).

Client voor Microsoft-netwerken
Bestand en Printerdeling voor Microsoft-netwerken
Internet-Protocol(TCP/IP)

Groetjes Erik Rothuis

Hallo.

Ga naar Start -> Uitvoeren, type "gpedit.msc" (zonder de "), klik "Ok".
Open Computerconfiguratie, Windows-instellingen, Locaal beleid, en klik Toewijzen van gebruiksrecht.

Het volgende scherm moet je dan hebben:

Groepsbeleid-gebruiksrecht.jpg

zorg dat beleid voor "Deze computer via het netwerk benaderen" op "Administrators,Back-upoperators,Hoofdgebruikers,Gebruikers,Iedereen", en "Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" op "SUPPORT_XXXXXXX" of niets staat.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo,
Als ik ''gpedit.msc'' (zonder '') typ. Staat er: ''Windows kan gpedit.msc niet vinden''.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan