Probleem met delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel een progje gevonden om op XP Home Edition gpedit.msc te kunnen openen.
Maar onder computerconfiguratie--->Windows-instellingen zie ik alleen ''scripts'' staan.

Oh ja klopt je gebruikt xp home, sorry.

Maar ik zou toch eens goed kijken of je antivirus niet is uitgerust met een firewall, die de boel tegenhoud.

Groetjes Erik Rothuis

Geen probleem hoor.
Maar de antivirus+firewall had ik zelfs helemaal verwijdert (Eset Smart Security). En alsnog werkte het niet. Op dat moment stond ook niet stiekem Windows Firewall aan. En ik zit steeds te denken of iets simpels niet fout is. Maar volgens mij klopt alles. Heb ook al meerder keren opnieuw een thuisnetwerk ingesteld; het wil maar niet lukken.:(

Heb je al eens geprobeerd de betrefende pc te bereiken door Start -> Uitvoeren -> type "\\ipadres" waar ipadres is het ip adres van de pc, en natuurlijk zonder de ".

En kijk even of de volgende services worden uitgevoerd:
Computer Browser
DHCP Client
DNS Client
Network Connections
Network Location Awareness
Remote Procedure Call (RPC)
Server
TCP/IP Netbios helper
Workstation

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Waar kan ik zien of de services draaien? En moet ik proberen de PC te bereiken via een andere laptop of gewoon via de desbetreffende PC.

Laatst bewerkt:
Probeer de pc te bereiken met een andere pc in het netwerk dmv \\<ipadres>. En om te kijken of de services uitgevoerd worden, kijk even naar post #15 van dit draadje.

Groetjes Erik Rothuis

Via een andere PC is die niet bereikbaar.

Computer Browser: OK
DHCP Client: OK
DNS Client: OK
Network Connections: OK
Network Location Awareness: OK
Remote Procedure Call (RPC): OK
Server: OK
TCP/IP Netbios helper: OK
Workstation: OK

Alles ziet er dus goed uit.

Laatst bewerkt:
doe eens het volgende op een pc die de betreffende pc niet bereiken kan Start -> Uitvoeren -> type "cmd" (zonder de "). Type in het geopende scherm "ping <ipadres>" (ook weer zonder ", en <ipadres> vervangen voor het ipadres van de pc waarmee geen verbinding gemaakt kan worden).

post even hier wat er uitkomt.

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
Pinging 192.168.0.146 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.0.146: bytes=32 time=3ms TTL=48
Reply from 192.168.0.146: bytes=32 time=1ms TTL=48
Reply from 192.168.0.146: bytes=32 time<1ms TTL=48
Reply from 192.168.0.146: bytes=32 time=1ms TTL=48

Ping statistics for 192.168.0.146:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 3ms, Average = 1ms

Roto dank je wel!!!!!!!!!!!!!!
Eindelijk na 1 jaar op fora te vragen en te lezen is het gelukt. Héél erg bedankt voor de moeite! Wat een opluchting dat ik mijn PC weer normaal kan gebruiken in een netwerk en nu dus weer via alle PC's kan printen.
Nogmaals van harte bedankt Erik!

Graag gedaan. Je reactie geeft mij de voldoening om het te doen.

Zet je de vraag ook even op opgelost linksonderin?

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
ik reageer even op deze post ik heb een probleem dat ik delen van de harde schijf delen niet meer kan aanzetten en bij mij staat de server als niet gestart, kan ik dit zomaar op automatisch zetten of loop ik een risico dan.
De computer waar ik dit probeer is niet mijn computer, ik weet dus niet waarom dit uitstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan