Probleem met Dell Dimension 2400

Status
Niet open voor verdere reacties.

monaco

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Ik heb een probleem met een Dell dimension 2400. Wanneer ik de pc opstart geeft hij 2 piepjes waarna hij zegt dat hij de primary drive en de secondary drive niet kan vinden. Daarna staat er dat je op F1 moet drukken om verder te gaan en F2 voor setup utility. Waneer ik op F1 druk start hij Windows wel op.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in het begin niet op F1 hoef te drukken?

Weet je toevallig ook welke drives de primary en de secundary zijn???

misschien, ik denk van niet, maar alles valt te proberen, ga als je computer net opstart naar de bios, setup meestal f1, f10, f11 tab, moet bij het opstarten aangegeven worden, en daar kan je ergens invullen in welke volgorde hij moet booten bijv: eerst floppy dan cd dan hard disk is heel normaal, zet hem dan gelijk op hard disk. Als dat werkt, dan moet je wel niet vergeten dat als je ooit nog wil booten vanaf floppy of cd, je het weer terug moet zetten... Dat is nodig voor bijvoorbeeld windhoos opnieuw installeren..

Dat wat je voorstelde heb ik gedaan maar dat gaf geen oplossing.

Het volgende ondertussen gevonden:

De harde schijf (jumper staat op master) wil niet op een aparte IDE kabel gezien worden.
De harde schijf en de CD-rom op dezelfde kabel (CD -rom op slave) harde schijf wordt niet gezien en computer start ook na F1 niet door. CD-rom weer op master gezet (nog steeds met de harde schijf op één IDE kabel) en de computer start na F1 wel weer door.

Raar
Heb je een extra ingang voor je IDE??
Probeer hem daar dan eens in te zetten....:confused:

Hoi,

Probeer eens de baterij van het moederbord te vervangen!
Heb ook eens een keer zoiets meegemaakt en na het plaatsen van een nieuwe baterij deed hij gewoon weer normaal.

Je moet dan nog wel even de tijd en datum weer goed zetten in de bios.

Mth

Extra uitgang IDE al gebruikt, gaf geen oplossing.

Batterij moederbord gaan we proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan