Probleem met directory comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDesmet

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Ik wil een bepaalde map zippen of rarren, maar het lukt niet. En de reden hiervoor is hoogstwaarschijnlijk dat er Japanse tekens in de mapnamen en bestandsnamen staan; Als ik het ZIP met winrar zegt hij:
Code:
!   C:\Users\Niels\Music\Ayumi Hamasaki Zipped.zip: Cannot find Ayumi Hamasaki\Ayumi Hamasaki Discography + 9\?????\
!   C:\Users\Niels\Music\Ayumi Hamasaki Zipped.zip: Cannot find Ayumi Hamasaki\Ayumi Hamasaki Discography + 9\?????\A BEST\
!   C:\Users\Niels\Music\Ayumi Hamasaki Zipped.zip: Cannot find Ayumi Hamasaki\Ayumi Hamasaki Discography + 9\?????\A BEST\01 A Song for ××.mp3
!   C:\Users\Niels\Music\Ayumi Hamasaki Zipped.zip: Cannot find Ayumi Hamasaki\Ayumi Hamasaki Discography + 9\?????\A BEST\02 Trust.mp3
!   C:\Users\Niels\Music\Ayumi Hamasaki Zipped.zip: Cannot find Ayumi Hamasaki\Ayumi Hamasaki Discography + 9\?????\A BEST\03 Depend on you.mp3

... Enzovoort enzovoort

Als ik het RAR met winrar zegt hij:
Code:
!   Cannot create __rar_00.125
!   Toegang geweigerd.

Is het mogelijk om dit probleem op te lossen zonder dat de originele Japanse mapnamen en bestandsnamen verloren gaan?

EDIT: Heu? Als ik het RAR onder een bestandsnaam die niet "Ayumi Hamasaki Rarred.rar" maar gewoon "a.rar" dan lukt het plots wel? o.O

Laatst bewerkt:
kun je eerst een schijf controle doen ? dit soort meldingen krijg je ook als je fouten in je bestands systeem hebt

Groet Cor

kun je eerst een schijf controle doen ? dit soort meldingen krijg je ook als je fouten in je bestands systeem hebt

Groet Cor
OK, hoe moet ik dat precies doen? (Ik gebruik Windows Vista)
Nu ik er eens over nadenk kan het daar inderdaad wel aan liggen want ik heb de laatste tijd nogal problemen met meldingen zoals "Kan het pad niet vinden" als ik dingen verwijder of verplaats..

Laatst bewerkt:
via start computer en dan rechts klikken op je c: schijf dan kies je eigenschappen
dan extra dan het volume op fouten controleren en bijde vakjes aan klikken en starten maar

Groet Cor

Ik heb ondertussen gevonden hoe je die schijfcontrole moet doen, en hij zei dat er geen problemen gevonden waren voor mijn BOOT(C: )...
EDIT: @gaitman: Ik heb echter wel de checkboxen uitgeklikt, omdat ik eerst eens gewoon wou kijken of er fouten waren ipv dat hij ze van de eerste keer automatisch repareert.
En ik heb ook niet geanalyseerd onder mijn admin-account. Zal ik best toch eens doen zeker?

Laatst bewerkt:
de bedoeling is dat je die vinkjes wel aanzet anders kijk hij niet alle fouten na en herstel hij ze ook niet , daarna even opn ieuw opstarten en je ziet dan pas om dat hij de controle voor het opstarten van je systeem doet of je fouten hebt ja of nee

Groet Cor

de bedoeling is dat je die vinkjes wel aanzet anders kijk hij niet alle fouten na en herstel hij ze ook niet , daarna even opn ieuw opstarten en je ziet dan pas om dat hij de controle voor het opstarten van je systeem doet of je fouten hebt ja of nee

Groet Cor
... Maar dan gaat hij het waarschijnlijk automatisch gaan repareren (Dat staat bij het vinkje) en dat wil ik niet; Ik wil gewoon dat hij toont of er fouten zijn en zoja welke, en dat hij ze dan alleen repareert als ik er expliciet toestemming voor geef.

Want ik heb denk ik een tijdje geleden ook nog soortgelijke problemen gehad met mijn USB-Stick en die automatische reparatie heeft het eigelijk alleen maar erger gemaakt...

EDIT: Ik heb ondertussen ook nog ontdekt dat WinRAR enkel problemen lijkt te hebben als er een of meerdere spaties in zijn bestandsnaam staan. Normaal?
EDIT2: Als ik het echter op de klassieke manier doe (WinRAR openen, te comprimeren bestand zoeken, add to archive, dan opslaan met spaties in de bestandsnaam) maakt hij probleemloos de rar.
Ik heb de "Toegang Geweigerd"-fout enkel als ik het volgende doe: Rechts klik, Nieuw>WinRAR Archive, Spaties in de bestandsnaam steken, bestand slepen naar de rar.

Laatst bewerkt:
door gaan met je pc met fouten in je bestands systeem is vragen om problemen.
uiteindelijk zal je systeem er mee ophouden omdat je onheroepelijk data verliest of dat er nieuwe data bij opslaan beschadigt, endan krijg je het soort problemen die jij / u hebt.

het enige wat je daar aan kan doen is het bestands systeem herstellen / controleren op de manier die ik voorstelde, wat je hier mee doet moet je zelf weten, en inderdaat soms lijkt het middel erger dan de kwaal en lijkt er dat er meer weg is dan er herstelt is, maar bedenk goed dat de bestanden die je niet kan herstellen nu ook al te verbeschadigd zijn om te lezen compimeren enz !

sterkte met je beslissing

heb je hem al opnieuw opgestart na dat je bij fout controle bijde vinkjes heb aan geklikt ?
zo nee eerst doen
zo ja kijken we verder

wil je het toch niet dan houd het voor mij op.

Groet cor

OK, ik heb juist een lange schijfcontrole achter de rug (Beide vinkjes stonden aan) maar het blijkt niet veel gedaan te hebben; Mijn probleem is nog niet opgelost.

Wordt er normaal gezien een logje gemaakt, en waar kan ik die vinden? (Dan kan ik hem hier even posten)

iedergeval is de schijf foutvrij nu
heb je ook geprobeert de map te zippen met windows zelf ?

Zippen is geen probleem, ook niet met WinRAR, ook niet als er spaties in de bestandsnaam zijn.

Maar ik heb al lang last fouten zoals deze; Soms verdwijnen er zelfs directories als ik dat niet wil, en vraagt hij admin-privileges wanneer dat niet zou mogen. (De reden dat ik die map wou rarren was trouwens ook als backup om het tegen die fouten te beschermen)

Ik denk dat ik eens gewoon met een schone lei ga herbeginnen, en een systeem reformat doen. Dat zal denk ik nog de beste oplossing zijn =)

... En Windows 7 zou ook maar best eens op de markt gebracht worden ;P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan