Probleem met DirectX

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb een probleem met DirectX op mijn laptop (Acer Aspire 5000-serie). Alle programma's die DirectX nodig hebben geven aan dat het niet geïnstalleerd is op deze computer, terwijl als ik ga naar: Start > Uitvoeren... > dxdiag, dan zie ik daar gewoon staan: DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Wie kan mij hiermee helpen?

P.s. In de bijlage vind je wat screenshots van programma's die een melding geven.

Bijlagen

• Google Earth 'DirectX' mode not supported.png
    Google Earth 'DirectX' mode not supported.png
    12,4 KB · Weergaven: 26
  • Game Maker 6.png
    Game Maker 6.png
    6,9 KB · Weergaven: 20
Haal DirectX er eens helemaal af:

Start > Run > regedit > OK >
Browse to and remove the following key
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectX

Download hierna DirectX weer, en installeer het.
Bijvoorbeeld deze.

Hoi Gozer.,

Heb je direct all tests gedaan die je kunt doen ter plaatse???
Of ben je direct weg gegaan en heb je de vraag hier neergezet.

.....................nixs

Haal DirectX er eens helemaal af:

Download hierna DirectX weer, en installeer het.
Bijvoorbeeld deze.
Ik heb DirectX verwijderd. Toen ik het opnieuw ging installeren kreeg ik tijdens de installatie deze foutmelding:
attachment.php

Hoi Gozer.,

Heb je direct all tests gedaan die je kunt doen ter plaatse???
Of ben je direct weg gegaan en heb je de vraag hier neergezet.

.....................nixs
Welke test kan ik doen dan? :rolleyes:

Bijlagen

• DirectX Setup.png
    DirectX Setup.png
    8,3 KB · Weergaven: 73
Hoi je moet ten eerste beiden logs nakijken om erachter te komen en vast te stellen wat er fout is gegaan het is niet voor niets een error log.
Je kan altyd proberen het erop nieuw op te zetten,mar ik raad je toch aan voor je dit doet de logs na te kijken alvorens je direcx erop nieuw opzet zonder dat je weet wat er gebeurd is

Veel suc6

Hoi je moet ten eerste beiden logs nakijken om erachter te komen en vast te stellen wat er fout is gegaan het is niet voor niets een error log.
Je kan altyd proberen het erop nieuw op te zetten,mar ik raad je toch aan voor je dit doet de logs na te kijken alvorens je direcx erop nieuw opzet zonder dat je weet wat er gebeurd is

Veel suc6
Tja, nu heb ik DirectX toch al verwijderd...

dat moet je ook niet doen! dan moet je een backup maken van een andere computer en die registreren op jou computer,, ik had dat eerst ook gedaan maar die directx die je dan probeert te downloaden is alleen een upgrade en kan dus niet zonder eerdere versie worden geïnstalleerd..:) (je maakt een backup van directx bij: uitvoeren-->regedit--> local machine--> software-->microsoft-->directx copieëren.. enz. en dat moet je dus niet op jou pc doen want daar staat ie niet meer op;) )

doe maar gewoon wat ik daarnet zei (als je het begrijpt;) ) want ik had precies hetzelfde:rolleyes: dan komt het allemaal goed:D

stop is met al jullie theorieen! dat klopt allemaal niet!!! ik had precies hetzelfde en je moet gewoon doen wat ik zei, daar zit het probleem en daar blijft het ook als je niet doet wat ik zeg!:D :thumb:

stop is met al jullie theorieen! dat klopt allemaal niet!!! ik had precies hetzelfde en je moet gewoon doen wat ik zei, daar zit het probleem en daar blijft het ook als je niet doet wat ik zeg!:D :thumb:

Rustig.

Maar jouw theorie is niet echt duidelijk, ik snap hem wel ( van je andere topic ).

@apollo93: Ik snap je wel en ik heb gedaan wat je zei. Helaas heb ik nu dezelfde problemen als waar ik mee begon.

Het probleem is dat alle programma's DirectX niet zien of zo...
Ik ga nu de volledige versie proberen.

het probleem is (daarin was ik mischien een beetje vaag maar ik had het wel aangegeven, srry:o ) dat de upgrade geen oude versie kan vinden en darom er ook niet overheen kan instaleren, als je een OUDERE! versie dan 9.0c van EEN ANDERE comuter haald kan je die upgrade wel instaleren (de 9.0c versie van een andere comuter halen en op mijn comuter registreren werkte bij mij ook op de 1 of andere manier niet:confused: )

als je de volledige versie probeert denk ik niet dat ie werkt als dat 9.0c is.. daarvoor moet je een oudere (8.1) hebben denk k... en dan later de upgrade instaleren

Ik ga even naar de oude pc kijken of er nog een oude versie op staat.

Wat ik nu heb gedaan:
  1. DirectX sleutel verwijderd uit register
  2. Van een andere computer DirectX 8.1 geëxporteerd
  3. DirectX 8.1 geïmporteerd in het register van deze laptop
  4. De update 9.0c gedownload en geïnstalleerd
Resultaat: Hetzelfde als het begin... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan