Probleem met DLookUp-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMatrix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo allemaal,

In een Access-database gebruik ik een DLookup functie, incombinatie met een Update-query om een bestaande tabel bij te werken. De volledige setup luidt als volgt:

De tabel "T_BQ_Sales_Invoices_Temp" betreft de tabel welke dient te worden ge-update. Deze tabel heeft een lege kolom 'REASONCODE' welke moet worden gevuld (tweeletterige codering). Daarnaast heeft deze tabel een kolom genaamd 'REASON_FOR_DEBIT_CREDIT_NOTE' (volledige omschrijving).

De tabel 'T_BQ_Reasoncodes_OMAF' bevat een tweetal kolommen, enerzijds 'Reasoncodes_OMAF' en anderzijds 'Reasoncodes_DB'. Met betrekking tot bovenstaande tabellen hebben de kolommen 'REASON_FOR_DEBIT_CREDIT_NOTE' en 'Reasoncodes_OMAF' dezelfde waarden.

Nu wil ik de 'REASONCODE'-kolom in de 'Sales_Invoices_Temp'-tabel updaten met de twee letterige codering, door middel van de gegevens beschikbaar in de tabel 'T_BQ_Reasoncodes_OMAF'. Hierbij dient de waarde van 'REASON_FOR_DEBIT_CREDIT_NOTE' te worden afgestemd. Hiervoor gebruik ik de volgende DLookup-functie in een update query:

Code:
DLookUp([Reasoncodes_DB],"T_BQ_Reasoncodes_OMAF","[T_BQ_Sales_Invoices_Temp]![REASON_FOR_DEBIT_CREDIT_NOTE]= ' " & "[Reasoncodes_OMAF]" & " ' ")

Dit leidt echter niet tot een gewenst resultaat. Weet iemand wat ik fout beredeneer in mijn query?

Alvast bedankt voor de input!

De where-clausule van de functie DLookUp moet velden bevatten die voorkomen in de tabel/query waarin je zoekt. Zo te zien is dat niet het geval.

De vermelde kolom in de WHERE-functie, genaamd 'Reasoncodes_OMAF' is een kolom welke zich binnen de tabel "T_BQ_Reasoncodes_OMAF", waar de lookup moet plaatsvinden. Is dit dan niet correct?

Je kijkt in de where-clausule naar een veld in de tabel of die aan een bepaalde voorwaarde voldoet. bij jouw is dat net andersom
Het zou dan moeten zijn:
DLookUp([Reasoncodes_DB],"T_BQ_Reasoncodes_OMAF","[Reasoncodes_OMAF]='" & T_BQ_Sales_Invoices_Temp]![REASON_FOR_DEBIT_CREDIT_NOTE] & " ' ")

Ah, perfect. Ik snap wat je bedoelt! Het werkt nu perfect. Ontzettend bedankt!

Dan mag je de vraag nog op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan