• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaalschaap

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Beste lezers,

Ik heb een probleem met het doorvoeren van de volgende formule: =AANTAL.ALS($A$54:$A$10000;"3b"). 3b moet 4b worden, dan 5b etc. Wat ik ook doe hij veranderd de 3 niet in een andere getal. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de aanhalingstekens.

Alvast bedankt voor hulp en suggesties!

ps. Ik gebruik excel 2010.

Ja ik zag het, daarom mijn antwoord verwijderd.
Ik weet niet wat er in de cel staat, kun je dat niet invoeren in de formule?

Misschien dat een ander een oplossing hier voor weet.

De formule die ik gebruik zoekt naar codes die ik voor mijn onderzoek heb opgesteld. "3b" is één van de 2308 codes(vandaar de noodzaak van het doorvoeren in plaats van handmatig aanpassen van de formule). Bij het invoeren van mijn onderzoek gegevens wil ik dus dat de formule codes zoals "3b" en "11 WW" gelijk herkent en in mijn matrix invoert.

Deze formules maken van B3 wel B4 als je ze doortrekt.
Code:
=SOMPRODUCT(($A$54:$A$10000)*(B3))
Of deze
Code:
=AANTALLEN.ALS($A$54:$A$10000;B3)

Laatst bewerkt:
Voorbeeld bestandje zou helpen, met daarin hoe het nu is en hoe je het wilt hebben.

Hoe wil je doortrekken, verticaal of horizontaal? Welke rij/kolom moet iets komen staan? Is de code alleen 3b 4b 5b, zijn er meer codes (zoals de 11 WW) die je noemt? Is er een lijst van codes?

Kortom: graag meer informatie.

PS Je vermoeden met de aanhalingstekens is correct.

De kolomnamen moet je eerst plaatsen in je formule.
PHP:
=AANTAL.ALS($A$54:$A$10000;"3b")
probeer eens met deze
PHP:
=AANTAL.ALS($A$54:$A$10000;B3)

De formule werkt! Alvast bedankt hiervoor, nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik een reeks cellen moet maken voor de verwijzing. Hiervoor moet ik een getal+cijfer verticaal doortrekken, dus 3b, 4b, 5b, 6b etc. Als ik dit probeer herhaalt Excel wat ik al in heb gevoerd, hiervoor nog ideeën?:)

Ik heb dit probleem opgelost door simpelweg 3b te veranderen in b3, dan doet hij het wel. Bedankt voor jullie snelle hulp allemaal! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan