probleem met downlaoden en installeren van SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Zoals de titel al aangeeft, ik kan sp1 niet downloaden en installeren. Ik kan het probleem natuurlijk omzeilen door het handmatig i.p.v. automatisch zoeken naar updates in te stellen, en dan SP1 niet aan te vinken. Maar soms is het een vereiste om sp1 geinstalleerd te hebben, zoals het overgaan naar de meest recente IEexplorer voor windows 7
Zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank.

Je kunt SP1 ook handmatig downloaden, opslaan en dan starten, zodat hij wordt geïnstalleerd.
link
Na klikken op Downloaden kiezen voor de juiste versie aanvinken (schuifbalk naar beneden trekken, aan de rechterkant van het popupvenster om ze te zien):
Indien Windows 7 64-bit: windows6.1-KB976932-X64.exe
Indien Windows 7 32-bit: windows6.1-KB976932-X86.exe

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, dank je voor je snelle reageren.
Zo te zien wil je een link door geven, maar dat is niet gelukt. Zou je dat alsnog willen doen

Die link werkt gewoon, maar ik wil 'm ook wel voor je uitschrijven, zodat je 'm kunt markeren met de muis, kopieren en dan plakken in het adresvak van je browser:
http://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=5842

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry Tijs, ik had niet door dat je gewoon moest klikken op het woord 'link'.
Ik heb via deze weg sp1 met succes gedownload, maar verVolgens liep de installatie vast met het bericht ERROR_SXS_ASSEMBLY_NOT_FOUND (0x800736b3).
Vervolgens via deze aanduiding de weg gevonden naar het Hulpprogramma Systeem Update Readeness voor Windows 7.
Deze met succes gedownload en geinstalleerd.
Hierna opnieuw SP1 proberen te installeren. Mislukt (ERROR_INVALID_DATA (0x8007000d).
Via die aanduiding kom ik bij microsoft uit bij het opnieuw installeren van WIndows 7.
En dat is geen plezierig advies, vanwege het vele werk van het opnieuw moeten installeren van van alles

Kijk/probeer eens alle informatie op deze pagina na/uit.
Overigens heb ik (op Vista) wel eens meerdere keren achter elkaar SURS moeten draaien om alle fouten eruit te halen (incl. herstarts tussendoor), en dan nog geldt dat je in de logbestanden moet kijken of de fouten er wel (allemaal) uit zijn.
Ik geef een paar links die ik vond door te googelen op windir logs cbs checksur.log
link (engels)
link (engels)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
Ik heb mijn best gedaan, maar ik kom er niet uit.
Daarom besluit ik mijn pc opnieuw te gaan installeren met windows 7. Veel werk, maar het moet.
Documenten, en foto's etc heb ik al gekopieerd op een externe harde schijf.
Dank voor je aandacht voor mijn probeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan