Probleem met Download en Uploadsnelheid (gezien vanaf speedtest.net)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjKevin1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Beste Helpmij'ers

Ik heb een probleem met mijn Downloadsnelheid en met mijn uploadsnelheid:
Op mijn eigen pc (die op de 1ste verdieping staat en verbonden is met kabel) haal ik volgens speedtest.net rond de 60Mbps Download en rond de 10Mbps Upload (Precies zoals het abonnement van Ziggo) Op mijn laptop (Die verbonden is met Wi-Fi) haal ik rond de 20Mbps Download en rond de 8Mbps Upload.
Maar op de pc die beneden staat (Ook met kabel verbonden) Haal ik maar rond de 10MB/S Download en rond de 6MB/S Upload Hoe kan dit?

Specs van eigen pc : Windows 7 Home Premium 64-bit Linkje naar pc
Specs van Laptop : Windows 7 Home Premium 64-bit Linkje naar laptop
Specs van pc beneden: Windows 7 Home Premium 32-bit (Geupgrade na HDD crash) Linkje naar pc
(Meer specs nodig? laat het even weten)

Kevin

Laatst bewerkt:
Op die pc beneden:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> dubbelklik op de bedrade verbinding
Kijk wat de link speed ("Snelheid") is. Mogelijk staat die niet op 100 mbit /s of 1 Gbit /s maar slechts op 10 mbit /s

Anders nakijken of de kabel wel goed is (test met een andere kabel) en update de drivers van de bedrade verbinding.

Tijs.

Bedankt voor je reactie!
Ik ga het morgen even proberen en laat je even weten of het gelukt is ja of nee

Kevin

Ik heb net gekeken maar er staat gewoon 100Mbps
Iemand nog een ander idee?
(Kabel al gecontroleerd niks mis mee)

Weet iemand trouwens de driver van mijn Netwerkkaart te vinden? NVIDIA nForce 10/100 Mbps Ethernet

Ga anders eens naar deze link en laat scannen op chipset/moederboard drivers. Installeer die.

Tijs.

Hij zegt dat ie niks kan vinden, heb ondertussen al drivers gevonden. Helaas geen effect, pc al boven aangesloten ook maar 10Mbps download.
Recovery gedaan en ook niks.
Meer tips altijd welkom!

Kevin

Geeft het idee dat het gewoon een magere LAN-component is, zeker omdat recovery ook geen hoger snelheid oplevert.
Probeer eens een andere netwerkkaart (intern/insteekkaart of usb-variant).

Tijs.

Nou ik ben er vergeten bij te melden dat op de pc beneden eerst win vista 64-bit op stond. na crash harde schijf naar aankoop winkel gegaan en zei hebben er een nieuwe hdd ingezet+ win7 32-bit geïnstalleerd
Toen er nog vista op stond haalde ik wel de 60Mbps

Laatst bewerkt:
Ik heb net een USB to LAN Converter in de pc gedaan en opnieuw gekeken op Speedtest.net
Precies de zelfde download en upload snelheid (Geen verandering dus..)
Wat moet ik nu doen?

Driver updaten van de USB to LAN converter om mee te beginnen. Heb je een driver geïnstalleerd die erbij geleverd werd of de standaard Windows driver?
En verder: Probeer eens een andere netwerkkabel, mogelijk ligt het probleem (voor wat betreft bedraad) bij een slechte kabel.

Meer tips heb ik niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan