Probleem met draadloos internet op Sony Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taraa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Beste leden,

Ik heb recentelijk een Sony VGN-NS38E/S gekocht, maar heb eigenlijk sinds het begin al problemen met het draadloze internet. Het internet heeft het een tijdje gedaan, maar kort daarna kon ik al gauw geen verbinding meer maken met mijn netwerk. De laptop vindt alle netwerken (dus ook die uit de buurt) wel. Als ik verbinding probeer te maken met ons netwerk, geeft hij het probleem aan dat de netwerksleutel onjuist is. Dit is nogal vreemd, want deze zelfde netwerksleutel doet het wel op de laptop van mijn broer en op mijn mobiele internet. Wat verder ook vreemd is, is dat ik op mijn laptop wel gewoon verbinding kan maken met een onbeveiligd netwerk in de buurt. Verder had ik eerst een demoversie van McAfee erop staan (bijgeleverd), maar die heb ik verwijderd, omdat ik het vermoeden had dat het daar aan lag, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Op mijn laptop staat overigens Windows Vista.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen om dit zeer irritante probleem te verhelpen?

Alvast bedankt!

Tara.

PS: mochten er nog meer details over het feit nodig zijn, dan geef ik die z.s.m.

Laatst bewerkt:
Komt de soort beveiliging bij je instellingen overeen? Meestal is het iets van WPA, maar het kan ook anders zijn. Het moet hetzelfde zijn om te kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan