Probleem met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhondtie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Hey

Ik heb mij een "DSL-G624T Wireless G ADSL2/2+ Router" aangeschaft.
Dit met de bedoeling een draadloos (thuis)netwerk in te stellen.
Ik volg dus de setup op de cd-rom en bekom zo dat ik (met de hoofdcomputer) op het internet kan via de router.
Tot hiertoe loopt alles gesmeert.

Maar nu wil ik dus een draadloos netwerk oprichten om zo ook met een andere pc op het internet te kunnen.
Ik heb hiervoor een "DWL-G122 AirPLus G Wireless USB Adapter".
Ik steek dus de meegeleverde cd-rom in de drive van mijn andere pc en volg daar de instructies. Zo word de driver geïnstalleerd. Er word gevraagd om te herstarten. Daarna plug ik mijn adapter in.
Tot hiertoe nog altijd alles volgens plan

Maar nu ...
Als ik mijn pc (windows xp sp2) naar draadloze netwerken laat zoeken vind hij die nooit.

Dus moet ik ofwel iets anders doen op mijn 2de pc of nog iets extras. Of moet ik eerst ergens instellingen aanpassen op mijn hoofd pc?

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Want die router en adapter kostten €100 en momenteel kan ik er dus nx mee doen.

Dank bij voorbaat

Dhondtie

Heb je misschien in de router de instelling gedaan waarbij de SSID (naam van het draadloze netwerk) niet uitgezonden wordt?

Heb je tijdens het instellen van de router zelf ergens een naam ingetypt of heb je alleen maar een aantal keren op OK hoeven klikken? Heb je uberhaupt we'll gezien of je het draadloze gedeelte in kon schakelen? Als het goed is staat in de handleiding hoe je de router handmatig kunt instellen.

Ik heb een naam moeten intypen. Maar nergens een draadloos gedeelte moeten inschakelen.

Heb je ook een beveiligingsleutel moeten intypen of werd die automatisch gegenereerd? Zo ja, heb je die sleutel opgeschreven? Weet je ook nog het type beveiliging dat je hebt gebruikt? Dan kun je op de laptop klikken op Bekijk draadloze netwerken (of zoiets) en handmatig een netwerknaam toevoegen via Add of Toevoegen. Vervolgens kies je het beveiligingstype en voer je de sleutel in. Mocht dit alles Niet lukken dan vrees ik dat je de router toch handmatig moet instellen.

Ik heb inderdaad een beveiliginssleutel. die is automatisch gegenereerd en ik heb die ook opgeschreven. Maar het probleem is dat er bij het overzicht van de draadloze netwerken niets staat. Hij vind geen enkel netwerk

Je ben er we'll zeker van dat de draadloze netwerkadapter van de laptop ingeschakeld is? Zo ja, dan wordt waarschijnlijk de SSID niet uitgezonden en moet je op de laptop zelf een draadloze verbinding maken met de naam die je hebt gekozen als SSID.

Bij bijna alle wireless routers staat het wireless signaal standaard uit. Om dit aan te zetten moet je via je webbrowser (Internet Explorer, Firefox, etc.) naar je router surfen dmv een ip-adres dat waarschijnlijk wel in de handleiding vermeld staat.
Ben je in het menu van de router, zoek dan naar WLAN instellingen en zorg ervoor dat de router het wireless signaal ook daadwerkelijk gaat uitzenden.
Dan moet je er nog voor zorgen dat ook de SSID (of netwerknaam) wordt uitgezonden zodat je laptop hem ook ziet.
Heb je dit allemaal voor elkaar, ga dan met je laptop draadloze netwerken zoeken en log uiteindelijk met de sleutel die je al hebt, in op je eigen netwerk.

Succes ermee!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan