Probleem met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhalix

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
47
Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk, de access point staat 5 meter verwijdert van mijn internet adapter van mijn computer. (staat een muur tussen)
We hebben al 3 verschillende access points geprobeerd. Op een andere locatie werkte de access points perfect maar thuis niet.
3 verschillende netwerk kaartjes ook al geprobeerd.
Een andere computer staat op 1 meter afstand en die werkt wel.

Wat zou het zijn?
 
Probeer eens een andere kanaal. De meeste access points hebben een menu met instellingen vaak via Internet Explorer te bereiken door ip-adres van accesspoint daar in te vullen ipv een internetadres. Daar kan je dan aangeven op welk kanaal/channel hij moet werken.

Het kan zijn dat het kanaal wat hij nu gebruikt storing geeft met andere draadloze routers/accesspoints.

Vermeld in een volgende reactie ook even wat er precies niet werkt. Wel verbinding mee te maken of juist niet. Wel of geen internet etc. Is dan even duidelijker.
 
Juist, was per ongeluk wat vergeten :eek:
We hebben thuis al alle kanalen geprobeerd, twee kanalen worden gezien, allebij geven steeds een disconnect.

Tijdens de disconnect zie ik wel het netwerk, maar kan niet verbinden.
Pas een kwartier nadat de access point opnieuw is opgestart kan ik pas weer verbinden.
Maar -soms- kan ik wel verbinding maken met het netwerk, maar krijg geen internet.
 
Op welke mannier heb je het Access-Point verbonden met Internet

Via een Router of via een ADSL modem
Is het accesspoint met de draad verbonden aan de router of modem of draadloos
Als het bedraad is op welke poort heb je het accesspoint verbonden aan de router
Gebruik je Kabel of ADSL

Welk merk en type nummer is het accesspoint
Welk merk en type nummer is de router of modem
 
Laat antwoord, ik weet het. Maar het probleem is op een of andere manier opgelost.
Toch bedankt voor de hulp, toppie! :thumb:
Als we toch nog problemen met het internet krijgen gaan we zelf Adsl nemen, kabeltje werkt toch net wat zekerder en betrouwbaarder :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan