Probleem met draadloosnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasFaber

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo,

Ik heb sinds gisteren het probleem om verbinding met het internet te maken op mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo ms2242 met Windows 7). Mijn laptop is inmiddels al zo'n 5 jaar oud, dus het zou goed kunnen zijn dat het aan mijn laptop ligt, maar toch wil ik graag weten of jullie er iets mee kunnen!

Het probleem:
Iedere computer/iPod/mobiel heeft verbinding tot het WiFi netwerk in ons huis, behalve mijn laptop. Als ik echter naar Configuratiescherm --> Netwerkinstellingen ga, zie ik dat mijn laptop wel verbinding kan maken met het modem en dat het modem er vervolgens niet in slaagt verbinding met het internet te maken.
Dit is dus de situatie als ik het probeer via mijn interne netwerkkaart.

Ik krijg echter precies het zelfde probleem als ik mijn interne netwerkkaart uitschakel en zo'n USB internet ontvanger aan mijn laptop hang. Ik krjig bij Configuratiescherm --> Netwerkinstellingen precies dezelfde mededeling als de mededeling bij mijn interne netwerkkaart.

Ik heb ookal een 'Problem Solution Test (of iets in die richting)' gedaan. Hier komt echter alleen maar uit dat ik het modem moet uitschakelen/ontkoppelen, dan 10 seconde moet wachten en dan vervolgens alles weer aanzetten. Ook dit heb ik al meerdere malen geprobeerd.

Als laatste heb ik ook alle draden uit het modem gehaald en ze er daarna weer aan de hand van het instructieboekje weer in gedaan. Ik weet dus ook zeker dat het juiste draadje in het juiste 'gaatje' zit.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bas

Kijk eens eerst even op je toetsenbord, iedere laptop heeft een knopje of toetscombinatie Fn+F. Kun je hier de draadloze adapter in of uitschakelen. Is dat misschien jou probleem. Staat deze aan.

Nee, dit is niet de oplossing die ik zoek! Toch bedankt voor je reactie!

Jouw type-aanduiding levert geen enkel resultaat op de Fujitsu site.

Graag serienummer vermelden: Hier hoe je er achter zou moeten kunnen komen.

Tijs.

Dat is apart. Misschien dat ie ookwel bekend is onder de naam Amilo Pa3553.
Het serienummer is DWPC 030673

Zie bijlage: er zijn 3 soorten WIFI kaarten die in je laptop kunnen zitten. Welke heb jij (kijk in Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters)?

Tijs.

Bijlagen

• fujitsu_amilo_pa3553_w7.jpg
    fujitsu_amilo_pa3553_w7.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 25
Mijn netwerkadapters zijn: Artheros AR5007EG Wireless Network Adapter (versie 8.0.0.367) en de Realtek PCIe FE Family Controller.
Bas

Ik zie trouwens net dat het een Amilo Pa 3515 is ipv een Pa 3553! Excuses voor de verkeerde informatie!
Bas

Voor die Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter kun je hier nieuwere drivers downloaden.
Je kunt kiezen om alleen de driver te updaten of ook nog een verbindings-utility te installeren (waarmee je vanaf dan de verbindingen met draadloze netwerken beheert).
Kies in eerste instantie alleen voor de driver, zou ik zo zeggen. Als je dan nog problemen hebt, dan de utility erbij installeren.

Tijs.

Hallo BVK, Helaas kunnen we weinig met jou bericht in dit geval. Ik denk dat het beter is dat je even een eigen topic maakt. Derhalve heb ik jou bericht verwijderd. Ik wens je succes met het vinden van de oplossing.

Ik heb het bestand gedownload en de Setup die in de map Instal_CD staat laten runnen. Moet ik nog iets anders doen, of zou dit in principe genoeg moeten zijn? Er is namelijk nog niets veranderd ten opzichte van het internet op mijn laptop.
Bas

Dat is een onduidelijke terugmelding:
Welke keuzes heb je gemaakt? Ik heb niet voor niets gesproken over de keuze van alleen driver of driver+verbindingen-utility. Heb je ervoor gekozen om (ook) die verbindingen-utility mee te installeren, dan moet je verbinding gaan maken m.b.v. die verbindingen-utility [zoals ik al aangaf in mijn vorige posting.]

Tijs.

Het probleem is opgelost :-) Het lag aan McAffee (mijn virusscanner)! Heel erg bedankt voor je hulp Thijs :)

Ik zie de laatste tijd wel vaker problemen die veroorzaakt zijn door McAfee (een of andere foute update). Bedankt voor de terugmelding, en fijn dat het opgelost is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan