Probleem met draadloze verbinding met kabel wel goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb een probleem met mijn draadloze router.
Ik heb de router helemaal ingesteld met de kabel er tussen en dat is helemaal goed gegaan en werkt ook helemaal goed! Ik heb de snelheid gemeten en die is hetzelfde als rechtstreeks op de modem aangesloten.
Als ik een draadloze verbinding wil maken dan is dat geen probleem, allemaal groene streepjes en een hele goede verbinding.
Als ik de snelheid ga meten dan is het nog maar de helft van de snelheid die ik eerst had en daarnaast valt de internetverbinding vaak weg.
Ik heb Vista (64-bit), een Coneptronic C54BRS4A router, ik gebruik Norton als bescherming (virus+firewall), netwerkkaart weet ik niet.

Hoi,

Dat klopt, want als je een breedbandverbinding hebt, wordt de dataoverdracht direct gereduceerd omdat je een wirelessG (54Mbps) hebt.
Wil je dat verbeteren, dan zal je toch iets meer moeten investeren dan deze goedkope en 'gedateerde' router.
Als je tevreden bent over de snelheid van je draadloze verbinding, zou ik er niks aan doen. Overstappen op een Wireless-N router betekent in veel gevallen ook dat je draadloze netwerkkaarten moeten worden vervangen door eenzelfde type.
Overigens: de kwaliteit van de verbinding is kennelijk goed, maar dat zegt niets over de snelheid van die verbinding.

Laatst bewerkt:
Oke, daar kan ik wel mee leven maar dan blijft het probleem dat de verbinding ook wegvalt bestaan.

Ik zat net nog even te kijken maar ik denk dat als ik geen draadloos neem maar via het stopcontact dat ik een heel eind op weg ben. Ik heb een powerline adapter gezien van 1Gbs dus dan kan ik denk ik wel vooruit. Toch?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan