probleem met draadloze verbinding, ondanks uitschakelen fire-wall

Status
Niet open voor verdere reacties.

rule74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag hier (ben nieuw hier en nogal a-technisch).
heb al 2 x gebeld met KPN-helpdesk...

ik kan nu even online op mijn laptop, omdat ik rechtstreeks de ADSL-kabel erin heb zitten.
maar draadloos lukt niet meer, en dan krijg ik de melding van het Windows (Vista) Beveiligingscentrum dat dat met m'n externe fire-wall te maken zou hebben.

[terzijde: problemen met spyware begonnen toen Avast-anti-virus was verlopen.
ik heb me daar geregistreerd en wellicht is die update wat strikter (qua fire-wall?) en nu kan ik bv niet meer cammen op msn. met Spybot al de nodige spyware gefixt, maar nu kom ik dus helemaal niet meer on-line, terwijl ik wél een draadloze verbinding heb.]

die KPN-helpdesker raadde me aan om zowel Spybot als Avast even helemaal te de-installeren. dat heb ik nu gedaan, maar ik kom nog steeds niet online: iets met een externe fire-wall (die er nu dus niet meer is!)

hij suggereerde hier eens te gaan kijken....

kan het zijn dat er een protocol (of zo) beschadigd is door Spybot??

ik snap er de ballen van! :confused: please help! bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Plaats eerst maar eens een schermafbeelding met de exacte foutmelding.
Want met een kreet als 'iets met een externe fire-wall (die er nu dus niet meer is!)' schieten we natuurlijk niet écht op.

hier de foutmelding (foto)

Plaats eerst maar eens een schermafbeelding met de exacte foutmelding.
Want met een kreet als 'iets met een externe fire-wall (die er nu dus niet meer is!)' schieten we natuurlijk niet écht op.

foto, want screendump kon niet meer. ik kan nu via de kabel óók géén internetverbinding meer krijgen :shocked:

ik had even verbinding, maar na Avast weer geinstalleerd te hebben, was ik 'm weer kwijt.
nu zónder Avast, lukt het ook niet meer... :(

en hij blijft maar reppen over een externe firewall... (zie foto van foutmelding)
dat aanmaken van een TCP poort 80, lukt ook niet. in Windows Firewall doet dat niks.
en die andere firewall héb ik dus - bij mijn weten - niet....

help?!

Bijlagen

• DSCF4041_bewerkt-1.jpg
    DSCF4041_bewerkt-1.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan