Probleem met draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanSon

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hallo,

Ik heb een vraag betreft mijn internet,
En zou het super vinden als iemand mij kan helpen!

Ik ben eergisteren verhuisd en heb mijn internet etc via UPC lopen,
Ik heb alles losgekoppeld en direct aangekoppeld in het nieuwe huis.
Alles was bij UPC al geregeld voor de overstap en was dan ook direct klaar.

Maar nu het probleem, alles doet het en ook mijn draadloze internet,
Alleen doet dit het alleen op de telefoons en tablet, en laptop niet meer.
Deze zegt 'Geen Internettoegang' te hebben, en doet dan ook helemaal niets.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor,
Heb namelijk UPC al gebeld en die zeggen dat het aan m'n laptop ligt,
En die kunnen/willen mij hiermee niet verder helpen.

Groet,
Stefan.

Ja, ik kan mezelf er ook mee verbinden,
Alleen krijg dan te zien 'Geen Internettoegang'.

Tja, ik neem aan dat je de netwerksleutel er wel goed ingezet hebt, en het netwerk hebt aangemeld als "thuisnetwerk".
Je zou kunnen proberen de wifikaart in apparaatbeheer te verwijderen en dan opnieuw op te starten. De driver wordt dan weer fris geïnstalleerd.
Wel moet dan opnieuw de netwerksleutel ingegeven worden.

computer > computer > configuratiescherm > apparaatbeheer > netwerkadaters > wifi adapter > (rechts klikken) installatie ongedaan maken > opnieuw opstarten.
Bij het opstarten wordt dan "nieuwe hardware" gevonden en de driver geïnstalleerd.
Vervolgen weer zoeken naar het juiste netwerk en de goede key ingeven...

Ik heb dit gedaan, er wordt alleen niks nieuws geinstalleerd,
Omdat een geen hardware beschikbaar is.
Als ik nu een draadloze verbinding zoek,
Dan krijg ik een scherm met 'er is geen netwerkhardware gevonden',
En kan nergens meer iets van draadloos internet vinden..

Staat er nu in apparaatbeheer een "onbekend apparaat"? Klik daar dan op en dan (rechts) stuurprogramma installeren...

Dit is mij gelukt, bedankt.
Heb alleen nog steeds hetzelfde probleem als hiervoor :(

Heb je de stekker al eens uit de router getrokken, even gewacht, en dan weer opnieuw opgestart? (lijkt erop dat de laptop gaan IP adres krijg). Zet ook de firewall in de laptop even uit.

Heb ik ook geprobeerd, ook dit had geen werking.
Heb ook de kabel direct uit ht modem gehaald,
En ik de laptop gedaan ipv de router,
Maar ook via de LAN verbinding kreeg ik geen internet toegang.

ligt het niet eerder aan die aansluitkabel die beschadigd is... anders betalen zij dat wel...

Lijkt mij niet, want als die in de router zit,
Heb ik wel draadloos internet op mn telefoon en ipad.

even om een aantal dingen uit te kunnen sluiten. Mss te technisch maar willen we je kunnen helpen dan moeten we mss even een frisse kijk op het probleem hebben.
A. ik ga er van uit dat je naast de kabel van de modem direct in de laptop het ook hebt geprobeerd met een kabel van de router naar de laptop.
B. Staat je modem in bridge mode?
C. heb je met ipconfig /all gekeken wat windows je verteld. Heb je ipconfig /renew gebruikt om zeker te zijn dat je een nieuw ip hebt gehad. DHCP heeft namelijk even tijd nodig. Dus als je te snel bent met testen mis je de kans op een werkende situatie.
D. Ook al heb je geen internet. Kan je als je met een kabel aan de router hangt wel de router zien? (pingen)
M.

even om een aantal dingen uit te kunnen sluiten. Mss te technisch maar willen we je kunnen helpen dan moeten we mss even een frisse kijk op het probleem hebben.
A. ik ga er van uit dat je naast de kabel van de modem direct in de laptop het ook hebt geprobeerd met een kabel van de router naar de laptop.
B. Staat je modem in bridge mode?
C. heb je met ipconfig /all gekeken wat windows je verteld. Heb je ipconfig /renew gebruikt om zeker te zijn dat je een nieuw ip hebt gehad. DHCP heeft namelijk even tijd nodig. Dus als je te snel bent met testen mis je de kans op een werkende situatie.
D. Ook al heb je geen internet. Kan je als je met een kabel aan de router hangt wel de router zien? (pingen)
E. ik trek de conclusie dat je WIFI uit je router komt en niet uit je modem.
M.

Hallo M,
top voor je reactie,
Hierbij mijn antwoorden !

A. Ja, maar dit haalde niks nieuws uit.
B. Ik weet niet wat dit is, hoe kan ik dit checken?
C. Ja. Krijg erg veel info, maar weet niet wat alles inhoud of wat ik ermee moet/kan. Met de /renew gebeurt er niks..
D. Als ik dit doe, verstuur ik 4, ontvang 0, en heb 100% verlies.
E. Klopt, het is een normaal modem en het wifi komt vanuit de router zelf.

Alvast bedankt voor de top hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan