• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met drop down gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thei47

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Hallo allemaal,
Ik ben aan het proberen een wedstrijdkaart te maken voor het invullen van de resultaten van een wedstrijd. Ik heb een drop down cel aangemaakt met daarin drie klasse, hoofd eerste en tweede. In een andere cel moet een drop down komen met de verenigingen die in een bepaalde klasse spelen, Indien hierin een keuze wordt gemaakt voor een bepaalde vereniging moet in een volgende drop down alleen de namen van deze vereniging te zien zijn en kunnen worden geselecteerd. Ik heb via gegevens validatie wel de drop downs gemaakt, maar krijg vervolgens de koppelingen tussen deze drop downs niet aan het werken. kan misschien iemand mij hierin een tip geven?
Al vast bedankt, met een vriendelijke groet,
Thei

Zoiets als in bijlage?

Op werkblad Lijsten heb ik 3 lijsten met verenigingen/clubs gemaakt, één voor elke klasse. Die lijsten hebben een naam waarnaar via gegevensvalidatie verwezen wordt op het eerste werkblad.

Bekijk bijlage klassen.xlsx

Waarom heb je niets gedaan met de oplossing van AlexCEL? Je kan overigens beter van jouw spelerslijst een tabel maken. Verder begrijp ik weinig van de spelerskaart. In het voorbeeldje de verenigingen per klasse.

Edit. @AlexCEL, ik had niet gezien dat jij al gereageerd had.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor jullie hulp dit was precies wat ik zocht, heb even moeten puzzelen hoe jullie het hadden gedaan maar ben er wel uitgekomen. Ik ben een beginner met excel maar dat hadden jullie vast al begrepen. nogmaals BEDANKT :thumb:

thei47

Als je de vraag dan ook nog even op opgelost wil zetten is iedereen blij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan