Probleem met DVD drive(ers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjuh123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
hey

ik heb dus een probleem met de 2 DVD drives in mn pc.

Het zit zo, ik ging een extra HDD aansluiten. aangezien mijn moederboard maar 1 aansluiting heeft voor IDE moest ik de DVD drives loskoppelen en mn HDD aansluiten. Windows herkende de HDD echter niet en ik haalde hem er weer uit en stopte de DVD drives weer erin.

Nu komt het :confused: Windows (Vista, Ultimate, 32 Bit, Legaal) geeft bij het opstarten van de PC aan dat er nieuwe hardware gevonden is. Dat klopt ook maar zodra die naar drivers gaat zoeken kom ik dit probleem tegen:

Ik heb die schij niet dus dan klik ik op "Ik heb de installatieschijf niet. Andere installatieopties weergeven". En dan krijg ik dit:

Klik ik dan op "Naar een oplossing zoeken" krijg ik deze melding:

Wat moet ik hierbij doen om de DVD drives weer te laten werken??
Groeten Chris

Laatst bewerkt:
Heb je de opgelet op de master en slave, op de jumpers.

Ik heb eigenlijk niets met de aansluitingen op de DVD drives zelf gedaan. ik heb alleen de aansluiting op het moederboard losgemaakt en weer vastgekoppeld.

Zou dat ook ermee te maken kunnen hebben?

wat je ook kan doen is even de ide controller verwijderen je dien hier na wel de pc te herstarten.
windows zal zelf de ide controller weer vinden en deze weer instaleren.

Kijk eventjes op de DVD drive, je ziet pinnentjes en ergens het woord master en slave staan. Op iedere kabel kun je één master en één slave plaatsen.
Zet de jumpertjes zo dat het aan bovenstaande regel voldoet.

Probleem is opgelost. IK heb in de bios ff alles terug gezet naar Fabrieksinstellingen ;)

Toch bedankt voor jullie tips ;):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan