Probleem met DVD rewriter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Ik heb een probleem met mijn DVD rewriter.

Het is een LG GSA-4167B en mijn PC ziet hem nu alleen nog maar als CD-rom station.
Ik heb de speler al een keertje bij apparaatbeheer verwijderd en daarna een reboot uitgevoerd.
Hij speelt ook niet automatisch DVD’s af.
Als ik de speler open in deze computer dan kan ik wel zien wat er op de DVD staat en dan wordt de DVD weergegeven in losse bestanden die dan wel weer afspeelbaar zijn.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.

Groeten Jack

Laatst bewerkt:
oplossing, 40 euri

Ik heb een probleem met mijn DVD rewriter.

Het is een LG GSA-4167B en mijn PC ziet hem nu alleen nog maar als CD-rom station.
Ik heb de speler al een keertje bij apparaatbeheer verwijderd en daarna een reboot uitgevoerd.
Hij speelt ook niet automatisch DVD’s af.
Als ik de speler open in deze computer dan kan ik wel zien wat er op de DVD staat en dan wordt de DVD weergegeven in losse bestanden die dan wel weer afspeelbaar zijn.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.

Groeten Jack

Hij is stuk, de oplossing kost dus 40 euri

Hij is stuk, de oplossing kost dus 40 euri

Demk ik van niet.
Probeer eens de brander geheel los te koppelen van het systeem, dus de ide en de powerkabel.
start de pc dan op.
afsluiten en de brander weer aankoppelen, zowel de bios als windows zal de brandercorrect selecteren en opnieuw instaleren. Verwijderen uit de hardwarelijst werkt helaas niet altijd.
Wat betreft de auto opstart kan je instellen als je de eigenschappen van het apparaat opnieuw insteld.

@ Jackall + andere leden

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geprobeerd de kabels van de brander geheel los te koppelen maar ik kreeg die niet los.
Ik doe het liever niet met bruut geweld voordat ik het allemaal loswrik en kapot maak. :o
Moet je deze kabels op een bepaalde manier losmaken?
Ik heb dit nog nooit eerder gedaan zoiets, vandaar de vraag.

Verder heb ik tevens de PC van heel veel stof verlost en kreeg daarna de PC niet opgestart wat me enkele uren later wel gewoon lukte, daar snap ik dus ook helemaal niks van. :rolleyes:
Volgens mij was alles wel goed aangesloten.

Groeten Jack

Probleem is gedeeltelijk opgelost.
DVD brander werkt wel normaal maar de PC ziet hem niet als DVD-rewriter en dat probleem blijkt vaker voor te komen volgens de winkel waar ik hem gekocht heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan