Probleem met DVD Writer Samsung SH-S223C 22xDVDRW, SATA, Zwart, bulk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Heb de DVD Writer Samsung SH-S223C 22xDVDRW, SATA, Zwart, bulk
in gebruik; en ik heb het probleem dat ie maar enkele DVD's direct afspeelt.
De DVD wordt geladen en dan stopt ie, ook al klik ik telkens op play - er gebeurt niets.
Soms doet dezelfde DVD het wel, als ik b.v. vanuit de verkenner op rechts klik en afspelen.
Enig idee wat ik daar qua instellingen en/of software (codecs of zoiets) aan kan doen.
(Ik heb nog maar net Windows 7 x 64b Home premium in gebruik, en bezig met de PC in te richten; dat werkt allemaal heel fraai).

Hoi!

Kijk eens rond op je fabrikant-site en zoek drivers. Als die er zijn tenminste! Download anders K-Lite Codec Pack! Gewoon even googelen en gratis downloaden!

Hoi!

Kijk eens rond op je fabrikant-site en zoek drivers. Als die er zijn tenminste! Download anders K-Lite Codec Pack! Gewoon even googelen en gratis downloaden!

Dat heeft er dus totaal niets mee te maken!!!

Drivers voor een dvd speler bestaan niet en codecs zij ook iets heel anders!

Bepaalde DVD's - dus ook eigen gekochte - leest hij niet, speelt hij niet en kopieert hij ook niet.
Een al eerder (op het oude systeem) gemaakte eigen kopie - en sommige koop-DVD's - leveren GEEN probleem op, die leest en kopieert hij zonder problemen bijvoorbeeld met het programma 'Infrarecorder'.
Is een firmware het probleem ? ? ? of moet ik wat anders doen (in mijn Windows home premium 7 x64) om dit op te lossen ?
Zo ja, Is dit dan een correcte firmware update :
http://drivers.softpedia.com/downloadTag/Samsung+SH-S223C+Firmware+update

Bepaalde DVD's - dus ook eigen gekochte - leest hij niet, speelt hij niet en kopieert hij ook niet.
Een al eerder (op het oude systeem) gemaakte eigen kopie - en sommige koop-DVD's - leveren GEEN probleem op, die leest en kopieert hij zonder problemen bijvoorbeeld met het programma 'Infrarecorder'.
Is een firmware het probleem ? ? ? of moet ik wat anders doen (in mijn Windows home premium 7 x64) om dit op te lossen ?
Zo ja, Is dit dan een correcte firmware update :
http://drivers.softpedia.com/downloadTag/Samsung+SH-S223C+Firmware+update

Ja, die is correct

1a) Maar welke van de twee moet ik hebben, of beide en in welke volgorde.
Je hebt de Samsung SH-S223C ODD Firmware SB01
en de Samsung SH-S223C ODD Firmware ID00
Verder, hoe gaat het updaten in z'n werk - of wijst zich dat vanzelf ?

1b) Overigens kreeg ik van mijn levereancier te horen dat e.e.a. ook - of alleen - met codecs te maken heeft en adviseert het volgende te downloaden en installeren. Ze schrijven mij :
"Geachte heer/mevrouw,
In Windows kunt u standaard geen DVD films afspelen.
Dit komt omdat de codecs niet beschikbaar zijn binnen Windows.
U kunt deze wel downloaden op het internet.
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm"

Klopt dit, of is het (gedeeltelijk of geheel) onzin ?

1a) Volgorde maakt niet uit. En wijst vanzelf zoals gewoonlijk.

1b) Wat hij zegt, zei ik ook al, download K-Lite Codec Pack

1a) Ik doe dit soort dingen nooit zomaar even.
Eerst ff 'n herstelpunt maken.
En verder, het zijn 2 EXE-files, maar lees nergens wat ze nou betekenen, welke ondersteuning ze bieden. Ofwel, wat doet ID00 en SB01
SH-S223C_ODD Firmware ID00.exe
SH-S223C_ODD Firmware SB01.exe

En dan ? Dubbelklikken op de EXE-files, of via apparaatbeheer naar de SamsungDVD
en daar kiezen voor bijwerken stuurprogramma en bladeren naar de map waar de betreffende EXE-files staan en dan oke ?

1b) Tenslotte, die codecs kunnen in principe nooit kwaad, dat is het punt niet.
Maar zal ik eerst de codecs installeren, kijken wat dat alleen al oplevert (zie mijn probleemstelling) en daarna - zonodig - de firmware update's ?

Ik heb nu de volgende twee progjes geinstalleerd.
1) K-Lite_Codec_Pack_544_Full.exe
en kreeg daarbij de melding zoals op de jpg-bijlage vermeld
m.b.t. het bestand acdv.dll in DIR c:\windows\sys\WOW64
Dat leek mij geen kwaad te kunnen, dus heb ik daarna
de update
K-Lite_Codec_Pack_update_549_20091207
geinstalleerd (werd ik overigens NA de install van Pack_544 Full automatisch naar doorverwezen) afkomstig van :
http://fileforum.betanews.com/detail/KLite-Codec-Pack-Update/1094057842/4
Daarbij kreeg ik de melding, dat een bestaand bestand niet nogmaals kon worden aangemaakt, te weten het bestand mpc-hc.exe (media player classic werkt niet meer)

Bijlagen

• Codec VIDC.ACDV broken Zie File c windows sys WOW64 acdv.dll.jpg
    Codec VIDC.ACDV broken Zie File c windows sys WOW64 acdv.dll.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 79
Opgelost dus

De leverancier van mijn PC heeft nu de PC bekeken en er een andere DVD-ROM,
de Sony Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device in geplaatst.
Nu werkt het allemaal als een zonnetje. De - voor mij - enige Codepack die in de setting met Windows 7 x64 en deze Sony DVD-ROM dus goed werkt, is die van de site :
http://www.cccp-project.net
en dan daarvan de download cccp 2009-09-09

OPGELOST DUS

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan