probleem met ecs k7s6a

Status
Niet open voor verdere reacties.

haakmeer

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Ik heb een probleem met mijn moederboard en mijn processor amd athlon xp 1700+

Het begon met het vastlopen van de pc.
Hij wil na herinstallatie niet goed meer draaien.
Programma's worden niet goed gestart en hij wacht soms ontzettend lang voor dat hij iets doet.

Bij het opstarten zie ik dat er in plaats van 1700 ,1100 staat voor de processor snelheid.

resume
Mboard ECS K7S6A
prosessor AMD Athlon XP 1700+
geheugen 256 mb PCI-2100 Dane Electric
videokaart Club3D ATI RagePro

Wie kan mij helpen!

kan je in de bios de snelheid van je cpu niet aan passen???

een amd athlon xp 1700+ is trouwens geen 1700 mhz.

is bekend.

Intussen geeft de bios weer keurig aan dat het een athlon 1700+ is

Ik heb nog steeds problemen met de performance(?)

Wil ik een installatie doen vanaf cdrom (bv Office) dan loopt het programma vast of hij wordt zeer langzaam.

Hier begon de ellende ook mee

Ik heb ook een ecs-moederbord en had/heb vergelijkbare problemen:
bij mij heeft hij nu en dan een cmos-fout en valt terug op 1100mhz, enkel de bios terug instellen werkt goed (maar lastig)
Na vervanging van het moederbord werkte alles goed tot enkel weken terug, waar dezelfde fout terug komt!!!!!!
Volgens de verkoper had hij dat nog NOOIT gehad (sic?), hij dacht dat het de voeding was; maar deze werd 3x vervangen, ook werd alle hardware losgelegd of omgewisseld + bios-flash, maar de fout bleef nu en dan terug komen.......
Ik kan maar één ding zeggen 'IK KOOP NOOIT GEEN BROL MEER VAN ECS'

Dit soort dingen kan door de meest uiteenlopende zaken komen, installeer windows eens opnieuw met alleen dat aan randapparatuur wat je nodig hebt, haal dus alle pci/usb kaarten die je niet nodig hebt eruit, zoals geluidskaart, tv kaart, netwerk, modem, extra harde schijven, brander en voeg deze na installatie weer een voor een toe.

zou kunnen helpen...

succes

Het probleem lijkt (voorlopig) weer opgelost.

In de bios weer de processor opniew ingesteld en behoorlijk aan het stoeien geweest met het installeren van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan